Moda na minimalistyczny wystrój podbiła rynek wnętrzarski w błyskawicznym tempie. Proste, bardzo stonowane zasady urządzania wnętrza dały się przełożyć zarówno na apartamenty, jak i mieszkania o znacznie mniejszym metrażu. Styl ten niesie ze sobą jednak jeden problem… Często jest mało przytulny, wręcz zimny.
Jak sprawić, by mieszkanie urządzone w jego duchu nabrało bardziej przystępnego charakteru? Wystarczy postawić na odpowiednie dodatki, co nie oznacza oczywiście odejścia od wcześniej przyjętej stylistyki. Przykładem dodatków, które doskonale sprawdzą się w minimalistycznym wnętrzu będą plakaty i obrazy drukowane na płótnie.
Ten typ ozdób to prawdziwy wnętrzarski hit ostatnich sezonów. Zdążyły już przybrać chyba wszystkie możliwe formy, wielkości i wzory. Ich oferta zachwyca różnorodnością. Gwarantuje to odpowiednie dopasowanie plakatu czy obrazu do wnętrza, w którym zawiśnie. Oczywiście, styl minimalistyczny nie został pominięty. Nie brak ozdób, które czerpią z niego inspirację.
Jakie wzory najlepiej sprawdzą się w minimalistycznych wnętrzach?
Po pierwsze, będą to monochromatyczne mapy. Grafiki w tym wydaniu przyciągają uwagę, ale jednocześnie nie przytłaczają swoją formą. Do tego pozwalają na duży stopień spersonalizowania. Nowy Jork czy Warszawa – decyzja może być pokierowana nie tylko względami estetycznymi, ale i sentymentem.
Po drugie, w grupie tej na pewno znajdą się też wzory geometryczne. W ostatnich miesiącach szczególna popularnością cieszą się m.in. grafiki przedstawiające postacie zwierząt stworzone z połączonych ze sobą prostych linii. Dodatkowym atutem tego typy wzorów jest możliwość wykonania ich korzystając z ograniczonej palety kolorystycznej.
Po trzecie, będą to napisy. Trudno o bardziej minimalistyczną grafikę niż napis. Środkami, które mogą wzmocnić przekaz i mocniej przykuć uwagę są tu kolory, czcionka i jej wielkość. Wzór w tym wydaniu – zarówno w formie plakatu, jak i obrazu drukowanego na płótnie – idealnie dopełni np. niejedną kolekcję zdjęć.
Pozostaje zatem wybrać najlepszą opcję.
Materiał partnera zewnętrznego