W obecnych czasach widoczność w internecie to podstawa niemalże każdego biznesu. Chciałbyś zaistnieć w sieci, ale nie dysponujesz odpowiednią wiedzą i zasobami? Właśnie wtedy z pomocą przychodzi firma pozycjonująca. Dowiedz się na co zwrócić szczególną uwagę wybierając agencję marketingu internetowego dla swojego biznesu.
-
Wiarygodność firmy pozycjonującej
Obecnie na rynku istnieją dziesiątki mniejszych lub większych agencji marketingu internetowego, a także freelancerów pracujących nad widocznością firm w internecie. Bez jasno wytyczonych kryteriów łatwo podjąć złą decyzję w doborze odpowiedniego zleceniobiorcy. Szukając firmy pozycjonującej zwróć szczególną uwagę na:
- długość funkcjonowania firmy – branża marketingu internetowego nieustannie się zmienia dlatego ugruntowana pozycja na rynku i wieloletnie doświadczenie są niezwykle cenione przez klientów.
- opinie klientów – dobra firma pozycjonująca to taka, która gwarantuje satysfakcję swoim zleceniodawcom. Jeżeli zauważysz dużą ilość negatywnych opinii o agencji w ostatnich miesiącach, powinno dać Ci to do myślenia czy warto nawiązać współpracę z firmą o niezbyt dobrej renomie.
- posiadane certyfikaty – najlepsze firmy pozycjonujące zatrudniają wykwalifikowanych specjalistów. Potwierdzeniem ich ponadprzeciętnych umiejętności są certyfikaty z zakresu pozycjonowania, tworzenia kampanii reklamowych bądź obsługi narzędzi analitycznych tj. Google Analytics.
- status Google Partner lub Google Partner Premium – jeżeli zależy Ci na usługach najwyższej jakości, współpracuj z firmami posiadającymi status certyfikowanego Partnera Google, który jest potwierdzeniem wysokich kompetencji danej firmy pozycjonującej. Najlepsze agencje mogą pochwalić się prestiżowym tytułem Google Partner Premium.
-
Tanio, nie znaczy dobrze
,,Wypozycjonującemy Twój serwis za 150 zł’’. Brzmi zachęcająco, prawda? W sieci roi się od ogłoszeń tego typu, jednakże w branży marketingu internetowego najniższa cena nie zawsze równa się jakościowym usługom. Należy pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces wymagający nakładów finansowych. Aby było skuteczne, trzeba traktować je jako inwestycję, a nie jednorazowy wydatek. Dlatego oferty opiewające na konkretne, stosunkowo niewielkie sumy powinniśmy traktować z przymrużeniem oka. Dopiero po kompleksowym audycie strony oraz przygotowaniu indywidualnej oferty i wyceny przez agencję możemy poznać koszta, które należy ponieść za pozycjonowanie naszego serwisu.
-
Dobra firma pozycjonująca nie składa gwarancji wyników
,,Gwarantujemy pozycję w TOP 3 na pierwszej stronie wyszukiwania w 2 tygodnie’’. Kolejna kusząca oferta! Niestety, nie dajmy się na to złapać. Dobra firma pozycjonująca nigdy nie składa takich obietnic, ponieważ wie, iż jest to nierealne do wykonania. Chyba, że przy użyciu zakazanych praktyk black hat SEO. Na szczęście, boty Google są w stanie szybko namierzyć takie działania i w konsekwencji nałożyć filtr na daną stronę lub w najgorszym wypadku – usunąć ją z wyników wyszukiwania. Wybierając firmę pozycjonującą odrzuć te, które gwarantują Ci spektakularne efekty w krótkim czasie. Postaw na jakość działań, a nie na szybki efekt.
-
Aktywność firmy pozycjonującej
Aby sprawdzić czy dana firma prężnie działa i rozwija się warto zwrócić uwagę na jej dodatkowe aktywności. Na przykład prowadzenie firmowego bloga w celach edukacyjnych świadczy o dużej dojrzałości agencji. Sprawdź, czy firma pozycjonująca posiada kanały komunikacji w mediach społecznościowych i jak często publikuje nowe posty, a także czy bierze udział w konkursach, rankingach, konferencjach bądź innych inicjatywach. Pamiętaj, dobra firma pozycjonująca stale rozwija się na różnych płaszczyznach.
-
Dodaj coś od siebie – stwórz brief
Na pewno zależy Ci, aby pozycjonowaniem Twojej strony zajęli się najlepsi eksperci. Pamiętaj, że aby tak się stało, musisz wykazać się profesjonalizmem i odpowiednim przygotowaniem do podjęcia współpracy. Dlatego Twoim podstawowym obowiązkiem jest sporządzenie briefu, czyli spisu oczekiwań, zadań i planów wobec agencji. Dobry brief powinien zawierać:
- cel prowadzonych działań,
- opis grupy docelowej,
- informacje dotyczące firmy (jej historię, wartości, misję),
- opis konkurencji,
- określony budżet,
- harmonogram działań,
- spis prowadzonych dotychczas działań marketingowych,
- oczekiwane rezultaty.
Dobrze przygotowany brief ułatwi pracę zarówno Tobie jak i firmie pozycjonującej. Jasno określone cele i oczekiwane rezultaty, pomogą w odpowiednim doborze oferty do Twoich potrzeb.
Wybór dobrej firmy pozycjonującej to niełatwa sprawa, jednakże przestrzegając powyższych wskazówek możesz ustrzec się przed nawiązaniem współpracy z niewłaściwą agencją. Pamiętaj, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem wymagającym cierpliwości oraz eksperckiej wiedzy. Dlatego powierz swój portal jedynie prawdziwym profesjonalistom.
Tekst napisany we współpracy z firmą EACTIVE