Content marketing – czyli strategia solidnych treści marketingowych – umożliwia przyciągnięcie i zatrzymanie klienta na dłużej. W czym tkwi sekret jej skuteczności?
Content marketing – w odróżnieniu od tradycyjnych form przekazu – skupia się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. Jest to możliwe dzięki publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści, które są dostosowane do potrzeb ściśle określonej grupy odbiorców. Ponadto wspomniane treści wywierają wpływ na sposób odbioru marki, która zaczyna być postrzegana jako wiarygodna i interesująca.
Budowanie wiarygodności jest możliwe dzięki tworzeniu spójnych treści, które będą zgodne z założonym uprzednio celem. Warto dodać, iż wspomniany cel powinien być dobrany do indywidualnych potrzeb marki. W praktyce może on obejmować zarówno edukację odbiorców, jak i rozrywkę. Taki rodzaj treści – w odróżnieniu od samej nazwy firmy czy hasła – zapada w pamięć odbiorcy na dłużej. Należy zdawać sobie sprawę z faktu, że nowoczesny konsument to osoba doceniająca przede wszystkim autentyczność marki. Dlatego tak ważne jest priorytetowe traktowanie jego potrzeb i konsekwentna publikacja wysokiej jakości materiałów. Dzięki temu dochodzi do powstania więzi na linii firma – klient, która skutkuje pozyskaniem stałego, powracającego odbiorcy.
Ogromne znaczenie dla odbioru treści ma sposób jej prezentacji. Dlatego też miejsce długich i nieciekawych raportów powinny zająć ekspertyzy prezentowane np. w formie czytelnych wykresów. Równie ważny jest dobór mediów, gdyż to on decyduje o tym, czy dana treści dotrze do grupy docelowej.
Kolejną kwestią, jaką należy wziąć pod uwagę w chwili opracowywania strategii content marketingu jest ewoluowanie treści. Oferowanie użytkownikom wciąż nowych informacji jest niezwykle ważne, gdyż przyczynia się ono do zatrzymania odbiorców, a nawet poszerzenia grona stałych klientów. Uzyskanie wspomnianego celu ułatwi np. tworzenie treści we współpracy z innym ekspertem branżowym. Co więcej, taki zabieg umożliwia nawet „dzielenie się” czytelnikami.
Niezwykle istotnym elementem content marketingu jest optymalizacja strony firmy pod kątem wyszukiwarek internetowych czyli po prostu SEO. Niemniej jednak należy pamiętać, że działania z zakresu SEO nie przełożą się na konwersje, jeśli publikowane treści będą niskiej jakości. Content marketing to strategia, która nastawiona jest na pozyskanie świadomego konsumenta. Dlatego też dostarczane treści muszą być zarówno przydatne, jak i posiadać czytelną, zwięzłą formę. Naturalnie tego rodzaju materiały powinny zawierać słowa kluczowe. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie ruchu i konwersji.
Marketing treści to długoterminowa strategia, która zakłada nieustanne zapotrzebowanie odbiorców na nowe, przydatne treści. Co więcej, klienci którzy dokonali konwersji najpewniej nie przerwą powstałej relacji biznesowej, ponieważ oferowane przez markę produkty nie sprowadzają się wyłącznie do konkretnych artykułów, ale obejmują również opisywane, przydatne treści. Mówiąc wprost, poza materialnym produktem dostarczasz odbiorcy także interesujących informacji, które stanowią bezpośredni bodziec do kontynuowania relacji. Z kolei opisana powyżej ewolucja treści sprawia, że marka zawsze ma do zaoferowania nowe, interesujące materiały. Więcej informacji o strategii content marketingu znajdziesz na stronie internetum.com.
Materiał partnera zewnętrznego