Trudno wyobrazić sobie współczesny świat bez różnego rodzaju etykiet reklamowych, które znajdziemy na niemal każdym produkcie w sklepie czy fabryce. Choć większość z nas praktycznie przez cały dzień ma co najmniej jedną etykietę w zasięgu swojego wzroku, to niewiele o niej wie. Tymczasem znajomość rodzajów etykiet, a także umiejętność czytania informacji na nich zawartych, może być bardzo przydatna.
Etykiety to w większości przypadków wyroby o charakterze reklamowo-informacyjnym, wykonane z papieru lub folii. W większości przypadków folie mają na celu zidentyfikowanie konkretnego produktu lub określenie jego zawartości. Oczywiste jest, że poza charakterem informacyjnym, każda etykieta ma za zadanie zachęcić konsumenta do wyboru konkretnego produktu. W obecnym świecie etykiety mają olbrzymi walor marketingowy, wpływając na zachowania potencjalnych klientów.
Etykieta etykiecie nierówna
Istnieje bardzo wiele rodzajów etykiet, które różnią się od siebie wieloma aspektami, takimi jak produkt, z którego zostały wykonane, technologia produkcji i wiele innych. Jedną z najstarszych etykiet jest zwykła etykieta na mokro. Bardzo często nazywana jest również etykietą tradycyjną. Wykonana z papieru jest stosowana na klej nakładany na mokro i później dolepiana do konkretnych produktów. Coraz trudniej spotkać standardową etykietę, ponieważ od co najmniej 4 dekad tradycyjne etykiety na mokro są wypierane przez etykiety samoprzylepne.
Etykiety samoprzylepne
Wspomniane etykiety samoprzylepne sukcesywnie wypierają etykiety na mokro. Ten rodzaj nośników informacyjno-reklamowych jest drukowany na materiale samoprzylepnym. Zazwyczaj są to specjalne rodzaje folii lub konkretne rodzaje papierów. Współczesne etykiety są tworzone w taki sposób, że podłoże drukowe etykiety jest pokryte warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Warto wspomnieć, że klej ochraniają warstwy zabezpieczające. Po ich usunięciu każda z etykiet jest gotowa do naklejenia.
Etykiety IML
Kolejnym rodzajem są etykiety IML (z ang. in-mould label). To coraz częściej produkowane etykiety, które są wytwarzane z tworzyw sztucznych i zawsze z takich samych, co opakowanie konkretnego produktu. Metoda tworzenia polega na wprowadzeniu ich do formy wtryskowej oraz zatapianiu w opakowaniu w czasie jego produkcji.
Materiał partnera zewnętrznego