Działania prowadzone w obrębie SEO rzadko kiedy są wymieniane w jednej parze z content marketingiem. I choć specjaliści od pozycjonowania nie mają wątpliwości, że oba pojęcia idealnie się uzupełniają, wciąż nie traktuje się ich całościowo, lecz jako osobne zagadnienia. To błąd. Jeśli umiejętnie wykorzystamy oba te narzędzia, zwiększymy szansę na szybki sukces w wyszukiwarce internetowej. Dowiedz się więcej na temat tego, że SEO i content marketing stanowią zgrany duet, pozwalający efektywnie promować się w Google.
Poznaj najważniejsze składowe procesu, jakim jest pozycjonowanie stron w internecie
Jednym z najbardziej istotnych elementów złożonej machiny, pozwalającej trafić ze swoją stroną internetową na szczyt wyszukiwarki Google, jest SEO. Z j. angielskiego Search Engine Optimization oznacza optymalizację witryny tak, żeby była dobrze interpretowana przez wyszukiwarkę Google oraz widoczna w wynikach wyszukiwania. Działania, jakie wchodzą w zakres SEO zawierają się wewnątrz samej strony. To modyfikacje, przeprowadzane w strukturze i kodzie źródłowym, a także przygotowanie treści, przez nasycenie ich odpowiednimi frazami kluczowymi. Nadrzędny cel: dostosowanie strony do wymogów, stawianych przez roboty wyszukiwarki. Ponadto: przygotowanie witryny do odwiedzin przez internautów, którzy mogą być zainteresowani prezentowaną ofertą. Przeprowadzenie optymalizacji wymaga specjalistycznej wiedzy i nierzadko działań całego zespołu, zajmującego się marketingiem internetowym.
Drugą składową, bez której pozycjonowanie stron WWW nie będzie skuteczne, jest content marketing treści. To nowoczesna strategia marketingowa, pozwalająca wpłynąć na podświadomość potencjalnych klientów, bez stosowania nachalnych technik manipulacji. Odbywa się ona za pośrednictwem tekstów: artykułów, wypowiedzi na forach czy poradników, publikowanych w konkretnych miejscach. Działania marketingowe prowadzone w ramach content marketingu polegają na przekazie reklamowym, kierowanym do określonego grona odbiorców. Są to osoby, potencjalnie zainteresowane promowaną ofertą. Internauci, którzy szukają w sieci podobnych produktów lub usług, chcą poznać opinię innych lub zamówić to, co polecają inni. Publikując treści content marketingowe na blogach branżowych, znanych forach internetowych lub portalach, w niestandardowy sposób kreuje się markę. Bez konieczności stosowania nachalnych reklam, których użytkownicy wyszukiwarki Google bardzo nie lubią.
Jak SEO może poprawić content marketing, czyli o nowatorskiej strategii pozycjonowania
Celem pozycjonowania stron w Google jest takie wypromowanie strony, żeby ukazywała się ona na pierwszych pozycjach, po wpisaniu w wyszukiwarkę danych haseł. Przebicie się przez konkurencyjne wyniki organiczne bywa trudne i często zajmuje długie miesiące ciągłych prac, nad których przebiegiem czuwają specjaliści. Przykładem Agencji SEO, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, jest AFTERWEB. Zatrudnieni w niej eksperci stosują nowoczesne techniki, pozwalające promować witryny w sieci. Doświadczeni marketerzy wykorzystują do tego innowacyjne narzędzia, ponieważ wiedzą, że SEO ma ogromny wpływ na content marketing i odwrotnie: bez powiązań zewnętrznych, nawet najlepiej przygotowana strona nie dostanie się na szczyt wyszukiwarki.
Nie ulega wątpliwości, że SEO znacząco usprawnia marketing treści, pozwalając robotom wyszukiwarek w krótkim czasie odnaleźć publikowane teksty, zawierające odnośniki. Dobrze wykrywalne treści przekładają się na poprawę rankingowania. Słowem – kiedy content marketing jest prowadzony na równi z optymalizacją (w tym m. in. skupia się na tych samych frazach kluczowych), strona pojawia się wyżej w Google. Oczywiście sam content marketing też oddziałuje na SEO. Chociażby poprzez promowanie podstron lub artykułów, dostępnych na pozycjonowanej stronie. Co więcej, odnośniki zawarte w treści content marketingowej nie dość, że prowadzą do witryny, o której mowa, budują jej pozycję w wyszukiwarce.
Czy istnieje skuteczna metoda na połączenie SEO i content marketingu treści?
Prawidłowo sformułowane pytanie powinno brzmieć: czy można przeprowadzić pozycjonowanie stron WWW, unikając łączenia SEO z content marketingiem? Otóż – nie. Zarówno optymalizacja, jak i content marketing, nie istnieją bez słów kluczowych. Między dwoma pojęciami zachodzi silny związek, jakiego nie da się nie uwzględnić, wdrażając strategię pozycjonowania stron. SEO wymaga treści, której dostarcza content, będący jego częścią. Wspólnie są w stanie generować bardzo dobre wyniki; dostosować witrynę do obecności w wyszukiwarce Google, stopniowo zwiększać na niej ruch, a także promować markę 'na zewnątrz’. Atrakcyjny content przyciągnie na stronę użytkowników sieci, a dopracowane SEO ich zatrzyma, skłaniając do zrobienia zakupów lub złożenia zapytania ofertowego. Jeśli chodzi o najlepszą metodę, pozwalającą połączyć content marketing z SEO, każda agencja interaktywna ma swoją. Najważniejsze, żeby być świadomym tego, iż pozycjonowanie stron internetowych uda się wyłącznie wtedy, gdy wszystkie elementy mechanizmu będą działać prawidłowo. Pominięcie jednego z nich spowolni bardzo machinę, co może skutkować wstrzymaniem procesu pozycjonowania stron do czasu, aż sytuacja wróci do normy.
Materiał partnera zewnętrznego