Coraz więcej Polaków decyduje się na podróżowanie samolotem. Wpływ na to mają przede wszystkim atrakcyjne ceny biletów, a także bogata siatka połączeń operatorów lotniczych. Niestety wraz z rosnącą liczbą lotów wiążą się różnego typu trudności, w tym opóźnienia lotów.
Opóźniony lot to dla wielu osób bardzo duży problem oraz duży stres – zwłaszcza wtedy, gdy od planowanego terminowego lotu zależy kolejna przesiadka, spotkanie biznesowe lub długo wyczekiwany urlop zagraniczny. Opóźniony lot to bardzo często duże kłopoty finansowe, biznesowe, logistyczne, dlatego dokładnie warto wiedzieć, jakie prawa przysługują pasażerowi i jak walczyć z linią lotniczą w razie zaistniałej sytuacji. Pomoc oferuje chociażby GIVT.
Opóźniony lot – poważne konsekwencje
Podróżowanie samolotem jest nie tylko bezpieczne i komfortowe, ale również najszybsze. W prosty sposób można przemieścić się w dowolnie wybrane miejsce. Dzięki rozległej siatce połączeń bez problemu można się udać na urlop lub ważne spotkanie biznesowe. Często od powodzenia biznesu bądź udanego urlopu zależy punktualność lotu – a z tą bywa różnie. Punktualność jest niezwykle ważna w momencie, gdy planujemy przesiadkę na pociąg lub samolot w innym kraju.
Opóźniony lot – należy Ci się odszkodowanie
Pasażerowi należy się odszkodowanie, gdy lot jest opóźniony o 3 godziny. Istnieją przepisy, które wzywają linie lotnicze do wypłaty odszkodowania. Do tych czynników można zaliczyć między innymi: złe warunki pogodowe, warunki polityczne w kraju, zagrożenie bezpieczeństwa pasażerów czy strajk kontrolerów. Na odszkodowanie można liczyć również w przypadku, gdy lot odbywa się samolotem czarterowym.
Na jakie odszkodowanie można liczyć za opóźniony lot?
Często zdarza się, że linia lotnicza będzie próbowała zamiast pieniędzy zaproponować zniżki na kolejne loty lub bony upominkowe. Godząc się na takie rozwiązanie pozbawiamy się szansy na sukces w przypadku procesu. Maksymalnie można się spodziewać 600 Euro. Taka kwota przysługuje, gdy lot opóźnia się 3 godziny i w grę wchodzi dystans powyżej 3,5 tysiąca kilometrów. W przypadku lotu na dystansie 1,5 do 3,5 tysiąca kilometrów można ubiegać się o odszkodowanie w wysokości 400 Euro, a w przypadku lotów krótszych niż 1,5 tysiąca kilometrów – 250 Euro.
Opóźniony lot – gdzie szukać pomocy?
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest współpraca z GIVT. Jest to grupa specjalistów, którzy współpracują z pasażerami, u których pojawiły się różnego rodzaju opóźnienia lotów, które miały przełożenie na urlop lub spotkanie biznesowe. Współpraca ze specjalistami wiąże się z uzyskaniem odpowiedniego odszkodowania, skróceniem całej procedury, a także mniejszym stresem.
Materiał partnera zewnętrznego