Moda uliczna to młodzieńczy, swobodny styl ubierania się inspirowany kulturą sneakersów i skateboardzistami z Kalifornii oraz hipstersami z Nowego Jorku. Pojawiła się w latach 80. XX wieku i od tego czasu stała się jednym z najbardziej charakterystycznych i kultowych gatunków odzieży w dzisiejszych czasach.
Dziś termin moda uliczna to siła, z którą należy się liczyć, a międzynarodowi projektanci walczą o tworzenie projektów pasujących do tego stylu. To oddolny, ale stylowy i nowoczesny strój dla miejskiej młodzieży o muzycznych, sportowych preferencjach. Zdegradowanie streetwearu jako samego stylu mody jest niesprawiedliwe, ponieważ od samego początku przekształciło się w duży miejski ruch młodzieżowy, który wstrząsnął sceną mody. Słusznie można go nazwać kulturą modnych, łatwych w życiu młodych ludzi. Obejmuje marzenia i aspiracje Młodzieży Miejskiej i wiele z ich postawy anty-establishmentowej. Kojarzy się również z zamiłowaniem do sportów ulicznych, tańca freestyle, muzyki alternatywnej, mody alternatywnej itp.
Streetwear ma swoje korzenie w kulturze skateboardingu. W latach 80. moda uliczna zaczęła być ruchem stylistycznym. Shaun Stussy, surfer z Laguna Beach w Kalifornii, po raz pierwszy stworzył jedną ze znanych marek streetwearowych na początku lat 80. z tyłu swojego samochodu. Wielkie marki modowe zaczęły dostrzegać jego popularność w latach 90. Moda uliczna przeszła z obrzeży do mainstreamu.
Pojawiło się wiele marek. Japońscy projektanci streetwearu, którzy dbali o japońską popkulturę, stworzyli wiele projektów z tej linii i wywarli duży wpływ na wiele z jej projektów. W późnych latach 90-tych streetwear pojawił się jako ruch modowy w Europie i Ameryce.
Wiele przebojów i braków później Moda uliczna jest dziś ruchem międzynarodowym obejmującym elementy mody, które są dość unikalne dla siebie i obejmujący wszystkie inne style mody, takie jak hip hop, punk itp. Funkcjonalność jest duża w przypadku wszystkich ubrań z tego segmentu, podobnie jak wygoda. Streetwear przeszedł długą drogę od lat 80. Pojawienie się marek odzieży ulicznej „Limited Edition” zapewnia ekskluzywność w całym szaleństwie tego ulicznego ubioru. Gwiazdy z branży muzycznej i osoby wpływowe w mediach społecznościowych współpracują z dużymi markami, aby Streetwear był bardziej pożądany.
Streetwear nieustannie ewoluuje, dlatego trudno dokładnie określić tę modę. Ci, którzy przyjmują ten styl, są wielkimi indywidualistami, więc dopasowanie stylu do segmentu jest niemożliwe. Ale jak w każdym innym stylu, moda uliczna również i niektóre rodzaje odzieży, na których skupia się cały ten styl. Te elementy można łączyć na różne sposoby, aby wypracować własny, indywidualny styl.
Materiał partnera