Strona internetowa jest dziś podstawą budowania biznesu. Właściwie zaprojektowana strona firmowa to potężne narzędzie, które może pomóc w rozwoju firmy. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak stworzyć swoje miejsce w sieci.
Od czego zacząć budowanie firmowej strony internetowej?
Dzisiejszy rynek oferuje wiele narzędzi umożliwiających szybkie i proste stworzenie strony internetowej. Usługi te wykorzystują gotowe szablony, dzięki czemu nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania. Posiadają one już wbudowane funkcje, których może potrzebować firmowa strona internetowa lub sklep online. Kluczowe jest więc wybranie odpowiedniego szablonu najlepiej dopasowanego do potrzeb Twojego biznesu. Ten rodzaj usługi zwykle opiera się o kreator umożliwiający projektowanie nowoczesnej strony internetowej, który przeprowadzi użytkownika krok po kroku przez cały proces. Obsługa jest dość intuicyjna i nie powinna nastręczać wielu trudności.
Firmowa strona internetowa – korzyści
Obecność Twojego biznesu w Internecie jest niezwykle istotna z kilku powodów:
- umożliwia docieranie do nowych klientów
- ułatwia skorzystanie z Twojej usługi lub dokonanie zakupu
- pełni rolę informacyjną o Twojej firmie
- pomaga budować relację z klientem i tworzyć społeczność wiernych fanów wokół Twojej marki
Dlatego ważne jest, by strona internetowa została wykonana profesjonalnie i była nastawiona na potrzeby odbiorców. Dobrym przykładem może tu być strona internetowa oparta na WordPressie. WordPress jest systemem zarządzania stroną, który oferuje szereg różnorodnych usług i gotowych wtyczek, by jak najlepiej dostosować się do wymagań rynku. Daje też duże pole do ingerowania w budowę strony dla osób zaznajomionych z kodowaniem.
Mam już stworzoną stronę internetową – co dalej?
Po wykreowaniu gotowej strony firmowej, kolejnym krokiem będzie umieszczenie jej w Internecie, tak by każdy mógł do niej dotrzeć. Dlatego należy zakupić do niej domenę i hosting, czyli ustalić adres www Twojej strony. Najlepiej wybrać prosty i niezbyt długi adres, by mógł łatwo zapadać w pamięć. Zwróć uwagę na koszty – niektóre domeny początkowo mogą być darmowe, ale zupełnie nieopłacalne po upływie określonego czasu.
Ważne jest też prowadzenie strony w odpowiedni sposób – warto na przykład stosować się do zasad SEO, co pomoże w pozycjonowaniu Twojej strony na pierwszych stronach wyszukiwania. Zadbaj też o estetykę witryny, by nie zrażać klienta od pierwszych chwil na stronie. Wybierz odpowiednie zdjęcia o wysokiej rozdzielczości oddające charakter Twojego biznesu, dodaj wpisy o firmie i oferowanych usługach. Opisy nie mogą zawierać błędów gramatycznych i ortograficznych. Natomiast obsługa od strony użytkownika powinna być prosta i zachęcająca użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą. Wszystko po to, by strona wyglądała profesjonalnie i budziła zaufanie u klienta.
Wiele aspektów życia i biznesu przenosi się dziś do Internetu. Można się pokusić o stwierdzenie, że jeśli czegoś nie ma w Internecie to nie istnieje. Rzeczywiście – jeśli potencjalni klienci nie będą mogli znaleźć Twojego biznesu w sieci, to poniekąd dla nich on nie istnieje. Dlatego warto zainwestować czas i środki, na to by dać się odszukać w Internecie.
Materiał partnera