Hasło reklamowe zazwyczaj jest tworzone na potrzeby wypromowania konkretnego produktu lub usługi. Oznacza to, że w trakcie opracowywania odpowiedniego zwrotu warto operować językiem korzyści i zaprezentować podstawowe zalety, które wiążą się ze skorzystaniem z Twojej oferty. W przeciwieństwie do sloganu reklamowego, które na długo wiąże się z marką, „żywotność” hasła jest zwykle krótsza.
Przygotowanie błyskotliwego, wpadającego w pamięć hasła można zlecić specjalistom lub zdecydować się na samodzielne opracowanie odpowiedniego rozwiązania. W tym ostatnim przypadku warto jednak wiedzieć, jakie hasło reklamowe być absolutnie NIE powinno.
Zbyt długie. Hasło reklamowe ma jedno podstawowe zadanie – powinno wyryć się w pamięci potencjalnego klienta. Im będzie dłuższe, tym trudniej będzie mu je zapamiętać. Spróbuj więc możliwie jak najbardziej skondensować jego treść, w miarę możliwości skracając hasła reklamowe. Przykłady pokazują, że zbyt długie zdania często nie są najlepszym rozwiązaniem, chociaż pamiętaj, że wiele zależy od indywidualnej sytuacji i tego, jaki produkt lub usługę chcesz zareklamować.
Zbyt banalne. Oklepane hasło reklamowe również nie zapadnie w pamięci konsumentów. W miarę możliwości postaraj się unikać sztampowych i często spotykanych określeń. Używany przez Ciebie zwrot powinien być twórczy, dlatego zastanów się, jak oryginalnie pokreślić zalety Twojego produktu lub usługi. Pamiętaj, operuj językiem korzyści. Pokaż potencjalnemu klientowi co zyska, jeśli zdecyduje się na skorzystanie z proponowanej oferty.
Niedopasowane do charakteru grupy docelowej. Poznanie grupy odbiorców Twojego produktu lub usługi to jeden z podstawowych kroków, jakie musisz wykonać jeszcze zanim zaczniesz projektowanie hasła reklamowego. Dlaczego? Im lepiej poznasz grupę docelową tym lepiej będziesz wiedział(a), w jaki sposób przekonać ich, że oferta, którą masz do zaproponowania rzeczywiście jest warta uwagi potencjalnych klientów. Spróbuj skonkretyzować potrzeby odbiorców, to pozwoli Ci zbudować hasło reklamowe, w którym będziesz w stanie pokazać, jak promowany przedmiot bądź usługa jest w stanie na nie odpowiedzieć.
Przesadzone. Hasło reklamowe ma wypromować konkretny produkt lub usługę, ale zwróć uwagę na to, żeby nie przesadzić w swoich pochwałach. Dlaczego? Taka przesada może mieć negatywny wpływ na realność Twojego przekazu. Umiar przede wszystkim. Poza tym, zastanów się, czy cechy Twojej oferty, o których wspominasz w haśle reklamowym będą miały pokrycie w rzeczywistości. W tym kontekście nie zawsze jest łatwo zachować niezbędne wyczucie – w końcu swoją propozycję prawdopodobnie chcesz przedstawić w możliwie jak największych superlatywach, ale zwróć uwagę na to, że Twoja komunikacja z konsumentami powinna być rzetelna.
Skomplikowane. Wcześniej wspomnieliśmy, że bardzo istotna jest błyskotliwość hasła reklamowego, która może polegać, na przykład, na grze słownej, ale uważaj, żeby nie wpaść w pułapkę, jaką jest zbyt duże skomplikowanie tworzonego zwrotu. Jeżeli Twoje hasło będzie zawiłe, możliwe, że nie zostanie prawidłowo zrozumiałe. Poza tym, takie hasła nie są wystarczająco komunikatywne, a to właśnie na dobrej komunikacji z odbiorcami powinno Ci w pierwszej kolejności zależeć.
Podsumowując: hasło reklamowe powinno być krótkie, treściwe, łatwe do zapamiętania i zrozumienia oraz w miarę możliwości musi komunikować najważniejsze korzyści, jakie wiążą się z wybraniem konkretnego produktu lub usługi.
Materiał partnera