Z modą jest tak, że szybko się zmienia. Ubiór, w którym bez wstydu można było wyjść na miasto jeszcze 8 czy 10 lat temu znacząco różni się od outfitu, który jest modny obecnie. Wyglądać modnie to znaczy wyglądać dobrze. To jak się ubierasz wpływa na to jak inni Cię odbierają. Warto więc znać najmodniejsze trendy jakie panują w świecie mody w 2022 roku.
T-shirt najmodniejszym słowem lata
Nie ma drugiego takiego elementu ubioru, który ludzie zakładają równie często latem. W 2022 roku w modzie definitywnie stawia się na t-shirty typu baggy, oversized i cropped. Popularnym motywem natomiast jest nadruk lub haft vintage albo po prostu koszulka bez żadnej grafiki tzw. basic.
Nowością, która może niedługo zdominować rynki światowe i największe wybiegi będą ubrania krótkie i szerokie. Taki styl stara się wprowadzić na przykład dom mody Louis Vuitton, dzięki wypuszczaniu na rynek coraz częściej takich projektów jak Louis Vuitton Technical Tracksuit. Marka Palm Angels zdaje się nie pozostawać w tyle z odważnymi projektami, czego przykładem są bardzo krótkie kurtki skórzane tej firmy.
Logomania, relikt przeszłości
Logomania to nic innego jak ubrania z wielkim logo firmy, przez którą zostały wyprodukowane. Takie między innymi koszulki były popularne w latach 90, ale nawet dwa czy trzy lata temu. Wielkie loga znanych na ubraniach projektantów były symbolem luksusu i przepychu. W rozpowszechnieniu tego sposobu myślenia zdecydowanie pomogli amerykańscy raperzy jak np. Lil Pump, których cała kariera opiera się na wszechobecnym flexie drogimi ubraniami od Gucciego czy Balenciagi. Obecnie jednak w środowisku modowym odchodzi się od ubrań z wielką nazwą marki. Dlaczego?
Powodów należy szukać na pewno w szale na lumpeksy. Kiedyś dla wielu osób, przede wszystkim młodych chodzenie do lumpeksów było powodem do wstydu. Wszystko zmieniło się na przestrzeni kilku ostatnich lat. Młode osoby coraz częściej chodzą do lumpeksu. W tych sklepach łatwo znaleźć używane koszulki Nike, Tommy Hilfiger czy Calvin Klein. Duże logo na piersi nie robi już na nikim żadnego wrażenia. Dzięki sklepom z używaną odzieżą uznanie wśród młodych osób znalazły natomiast vintage ubrania sprzed 20 czy nawet 30 lat. Koszulki z oryginalnego merchu Metalliki sprzedają się za niemałe kwoty na polskim jak i zagranicznym Vinted.
Mówiąc o przeminięciu epoki flexu logiem, nie można nie wspomnieć o podróbkach. Na koszulkę od Gucciego za 200$ mało który Polak może sobie pozwolić. 2019 rok był czasem, w którym te koszulki spotkać można było dosłownie wszędzie. Nic dziwnego, w końcu to wtedy rynek podróbek rozwijał się prężnie. Transmisje na żywo z bazarków zalewały wiele grup facebookowych, które miały w nazwie „sprzedam”, „ubrania” czy też „ciuchy”. Duże logo Gucci noszone przez osobę, którą raczej na oryginalną koszulkę nie było stać to nic innego jak fake flex. Wiele ludzi właśnie przez to zrezygnowało z nadmiernego obnoszenia się pieniędzmi.
Minimalizm zawsze w cenie!
To zdanie chyba nigdy nie przestanie być aktualne. Sprzyja to modnemu ubraniu się za małe pieniądze. W obecnym sezonie wiele sieciówek postawiło właśnie na minimalizm. Praktycznie w każdym sklepie z odzieżą znajdują się ubrania pozbawione grafiki i logotypów. Sprzyja to prostemu i modnemu ubiorowi. Takie ubrania wystarczy tylko dopasować do siebie krojem i dobrać kolory według własnego uznania. Świetną stylizacją jest też ubranie spodenek i koszulki w stonowanym kolorze, natomiast butów w kolorze z „innej bajki”. Taki outfit będzie prosty, ale będzie budzić efekt „wow”.
Jak widać nie trzeba być stylistą mody czy influencerem, żeby się dobrze ubrać. W obecnych czasach mocno stawia się na indywidualizm. Myśl, żeby wyrazić siebie poprzez ubrania powinna towarzyszyć każdemu, kto myśli nad swoim ubiorem na najbliższą przyszłość. Nie trzeba wielu pieniędzy, żeby bawić się modą na różne sposoby np. poprzez zabawę kolorami i krojami ubrań. Wystarczy pójść do sklepu, wziąć wybrane rzeczy do przymierzenia i odnaleźć swój styl.
MKM