Marketing może mieć różne postacie. Czasami będzie to atrakcyjny spot wideo, innym razem baner reklamowy. Wciąż ważnym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności marki są gadżety reklamowe. Które z nich najskuteczniej zareklamują Twoją firmę?
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy startowali ze swoimi biznesami od zera, mają świadomość, jak trudno jest zbudować wizerunek swojej marki. Zwłaszcza, jeśli wcześniej nikt o niej nie słyszał. Jednym z elementów strategii budowania rozpoznawalności jest oswajanie klientów i wszystkich dookoła z wizerunkiem swojej marki. Efekt ten można skutecznie osiągnąć przy pomocy gadżetów reklamowych. Które z nich szczególnie dobrze sprawdzają się w tej roli?
Torby papierowe z logo
Na temat gadżetów firmowych można znaleźć różnorakie opinie. Dla jednych to znakomity sposób na reklamę, inni widzą w tym niepotrzebną produkcję przedmiotów, które rzadko zapadają nam jakkolwiek w pamięci. Statystyki mówią jednak co innego. Badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii i USA pokazują, że w 84% przypadków gadżety reklamowe wpłynęły na większą świadomość respondentów. Z kolei aż 79% ankietowanych uznało, że dzięki gadżetom prawdopodobieństwo przyszłej współpracy wzrosło.
Co zatem jest obecnie na topie, jeśli chodzi o produkty z logo firmy? Zacznijmy od produktów jednorazowych. Dawniej świat marketingu zdominowany był przez ulotki, jednak nadmiar tego typu druków sprawił, że dziś ulotki traktuje się niemal na równi z internetowym spamem. Dlatego zamiast ulotek, rozpowszechniła się produkcja papierowych toreb. Reklamowe torby papierowe z logo firmy to jeden z największych marketingowych hitów ostatnich lat. Co takiego mają w sobie torebki papierowe?
Otóż osobom, które je otrzymały, reklamowe torby papierowe przywodzą dwa najważniejsze skojarzenia: ozdobione nadrukiem torby papierowe to wciąż użyteczna rzecz do przechowywania np. zakupów czy innych nabytych przed chwilą przedmiotów. Po drugie torba papierowa kojarzy się jednoznacznie z ekologicznym trybem życia i to właśnie uznaje się za największą zaletę toreb papierowych.
W porównaniu z plastikowymi reklamówkami, przechowywanie w torbach papierowych wydaje się nam bardziej etyczne i przyjazne środowisku. I oczywiście jest to prawda, ponieważ w przeciwieństwie do rozkładającej się latami folii, kolorowe torby papierowe z logo nie tylko nie zaszkodzą środowisku, ale mogą być też wykorzystane za sprawą recyklingu. Dlatego papierowe torby stają się niezwykle modnymi gadżetami reklamowymi dla firm. Torby papierowe z nadrukiem nie wywołują negatywnych konotacji, a z racji możliwości produkcji różnych rozmiarów toreb, gadżet ten można dostosować niemal do każdej branży. Jednak czy torby papierowe z logo to najlepszy produkt marketingowy?
Budowanie rozpoznawalności na długo
Jedyna wada, jaką posiadają torby papierowe z nadrukiem to fakt, że nie są trwałe. Dlatego część przedsiębiorców decyduje się na produkty z logo firmy wielokrotnego użytku. Tutaj wybór jest naprawdę spory i może obejmować zarówno produkowane niskim kosztem długopisy, jak i nieco droższe prezenty, jak np. pendrive’y, które z całą pewnością przydadzą się klientom na co dzień. W zależności od branży formę prezentów mogą mieć kosmetyki, elementy metalowe czy elektronika, jednak przejdźmy do najbardziej uniwersalnych produktów, które są idealne do codziennego użytku w chociażby w biurze.
Torby papierowe z nadrukiem mogą być świetnym opakowaniem dla różnego rodzaju gadżetów reklamowych. Które z nich trafiają do klientów najczęściej? Oprócz wspomnianych długopisów, klasyką są kubki. W ich przypadku jest jednak pewien problem. O ile bowiem z marketingowego punktu widzenia kubek jako prezent jest znakomity (wielokrotne, często codzienne użycie), o tyle kluczowa jest w tym przypadku wysoka jakość. Aby nadruk nie schodził z kubka po kilku myciach w zmywarce, logo twojej firmy musi być wykonane naprawdę solidnym nadrukiem, a to z kolei przekłada się na wyższe koszty produkcji.
Dlatego kolejnym sprawdzonym gadżetem z nadrukiem jest zegar ścienny. W sieci producenci takich urządzeń oferują różne modele w różnych kolorach, które bez trudu wypełnić można nadrukiem logo firmy. Ogromne znaczenie w przypadku tych gadżetów ma fakt, że korzysta się z nich na co dzień i nie wymienia cyklicznie, jak np. kalendarzy. Zegar można okrasić dowolną grafiką, która będzie świetnie widoczna na kolorze białym tarczy zegara. Często jest to zatem idealne rozwiązanie, aby zapaść w pamięci klientów, a ci nie zapomną o ofercie Twojej firmy.
Eleganckie pióra, praktyczne zegary czy coroczne kalendarze? gdzie umieścić nadruki, aby klient nie zapomniał naszej oferty? Logo warto umieścić w różnych miejscach, nawet jeśli mają to być reklamowe torby papierowe, które będą stanowić pozytywną identyfikację wizualną Twojej marki. Zatem bez względu na to czy zdecydujesz się na torby papierowe z nadrukiem czy standardowy długopis, warto umieścić logo Twojego biznesu, gdyż nadruk na gadżety reklamowe to wytrzymałe i skuteczne działanie marketingowe.
Materiał partnera zewnętrznego