BZ WBK podnosi opłaty

Bank wprowadzi opłatę za korzystanie z konta oszczędnościowego, wybrane przelewy internetowe i usługi związane z kartami. BZ WBK kończy współpracę z programem Payback | fot.: Fotolia

Od sierpnia klienci Banku Zachodniego WBK zapłacą więcej za wybrane usługi. Bank wprowadzi opłatę za korzystanie z konta oszczędnościowego, wybrane przelewy internetowe i usługi związane z kartami. BZ WBK kończy współpracę z programem Payback.

– Po kilku względnie spokojnych miesiącach, mamy zapowiedź kolejnych podwyżek opłat za usługi bankowe. Zdecydował się na to jeden z największych banków, co może być sygnałem dla mniejszych graczy do podniesienia opłat. Banki muszą jednak uważać, bo bacznie na ręce patrzą im politycy. Każda podwyżka opłat może bowiem zostać uznana przez państwo za próbę przerzucenia kosztów podatku bankowego na klientów. A to zostało zakazane w ustawie wprowadzającej nową daninę – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

BZ WBK wprowadzi prowizję w wysokości 0,50 zł za realizację internetowych zleceń stałych i Przelewów24, czyli szybkich przelewów do płatności za zakupy internetowe. Opłata ta będzie dotyczyć posiadaczy KGP, Konta 123 i Konta Aktywni 50+. W większości banków realizacja internetowych zleceń jest bezpłatna, bo klient wykonuje tę operację samodzielnie – bez pomocy pracownika banku. W ramach konta VIP pojawi się natomiast opłata za przelewy realizowane w placówkach, która wyniesie 8 zł.

Niekorzystna zmiana czeka klientów korzystających z konta oszczędnościowego. Bank wprowadzi sztywną opłatę za prowadzenie konta w wysokości 1 zł. Przy niskich kwotach depozytu trzeba będzie uważać, żeby nie tracić pieniędzy na takim rachunku. Zmiany czekają też posiadaczy kart kredytowych. Bank podniesie warunkową opłatę roczną za karty „Pajacyk” i MasterCard Silver z 72 do 90 zł.

– Rosnące opłaty nie są niczym dziwnym. Banki mają większe koszty podatkowe a stopy procentowe są niskie. Z naszych analiz wynika, że nawet po podniesieniu opłat polski sektor bankowy wciąż wolny jest od niektórych absurdalnych rozwiązań, które stosuje się w innych krajach, np. opłaty za korzystanie z bankowości elektronicznej lub za wypłaty z bankomatów, które należą do banku w którym klient ma konto. Takich rzeczy jeszcze u nas nie ma. Na razie – dodaje Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.

@Bankier.pl

Sprawdź także

piękna kobieta konsultantka Avon

Skuteczne techniki sprzedaży dla konsultantek Avon

Sprzedaż kosmetyków, zwłaszcza w czasie bogatej oferty kosmetycznej dostępnej w każdej drogerii, może być trudnym …