Angielski dla firm sprawia, że łatwiej jest zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć zagranicznych klientów i partnerów oraz podnieść profesjonalizm pracowników, jeśli kadra firmy posługuje się międzynarodowym językiem – angielskim. Niestety, profesjonalista w zarządzaniu nie zawsze zna języki obce, dlatego podczas negocjacji (osobistych lub korespondencyjnych) potrzebny jest tłumacz, a angielski dla firm w tym pomoże.
Jeden pracownik więcej to nie tylko dodatkowa pensja, ale także możliwość popełnienia błędów. Angielski dla firm wyrówna poziom znajomości angielskiego. Tłumacz ustny nie zawsze zna zawiłości umowy, dlatego ważne punkty mogą zostać „pominięte” w rozmowach. Optymalnym rozwiązaniem tego problemu jest wyposażenie pracowników firmy w niezbędną wiedzę. A to jest łatwiejsze do zrobienia w przypadku szkoleń korporacyjnych.
Uczenie się z kolegami wywołuje „efekt rywalizacji”
Oczywiście, wybór należy do kierownictwa firmy: zatrudnić tłumacza lub skorzystać z usług specjalisty ds. gości. Praktyka pokazuje jednak, że wykształcona siła robocza jest tańszym i bardziej efektywnym rozwiązaniem dla biznesu. Jakie są zalety kursów języka angielskiego dla firm?
Programy szyte na miarę dla grup pracowników
Rzadko zdarza się, aby wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa posiadali takie same umiejętności językowe. Niektórzy mają tylko podstawową znajomość języka angielskiego wyniesioną ze szkoły, inni uczyli się go na uniwersytecie, a jeszcze inni nie znają nawet podstaw. Angielski dla firm pozwala wyrównać nierówności. Umieszczanie wszystkich uczniów w jednej klasie nie ma sensu. Początkujący nie będą w stanie nadążyć za bardziej doświadczonymi, a znający się na rzeczy będą się nudzić na lekcjach. Motywacja zniknie.
Doświadczony wykładowca, prowadzący angielski dla firm, przetestuje kadrę tak, aby kursanci w każdej grupie byli na tym samym poziomie i efektywniej przyswajali nową wiedzę. Dostosowanie metodologii szkoleń do celów firmy to najlepszy sposób na doskonalenie potrzebnych umiejętności, a tym samym na zwiększenie wydajności pracowników. Dobrym pomysłem są również kursy dostosowane do wybranej grupy zawodowej, np. język angielski dla branży IT czy kurs angielskiego dla programistów.
Mówiąc prościej, nauczyciel nie zmusi Cię do „uczenia się na pamięć” sonetów Szekspira, jeśli Twoja firma specjalizuje się na przykład w sprzedaży sprzętu medycznego. Ale nacisk na specjalistyczną terminologię będzie.
Rozwiązywanie problemów firmy w najskuteczniejszy sposób
Specyfika działalności każdego segmentu biznesowego jest inna. Jedne firmy osiągają najlepsze wyniki w korespondencji biznesowej, inne w osobistej komunikacji z partnerami i klientami. W szkoleniach firmowych w języku angielskim programy są umieszczone na specyfice działalności:
- jeśli komunikacja jest ważna, wybierane są techniki konwersacyjne (poszerzenie słownictwa, artykulacji, usunięcie bariery językowej itp.);
- jeśli podstawą biznesu jest korespondencja, bardziej logiczne jest studiowanie języka zgodnie ze standardem „gramatyka-słownictwo-słuchanie-pisanie”;
- jeśli celem jest poprawa ogólnego poziomu znajomości języka, wskazane jest łączenie technik.
Materiał partnera zewnętrznego