Dlaczego warto organizować szkolenia?

Wykorzystanie szkolenia do działań promocyjnych świetnie sprawdzi się jako element działań łączących content i event marketing. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Mimo że organizowanie szkoleń jest coraz popularniejsze w Polsce, to nadal zdarzają się firmy, których managerowie nie uważają tego typu inicjatyw za konieczne. Szkolenia kojarzą się im bowiem z niemalże szkolnym zdobywaniem wiedzy i kwalifikacji. Na szczęście coraz więcej firm zauważa, że szkolenia dają także wiele innych możliwości. Jakich?

Jakie korzyści przynoszą szkolenia?

Wielu managerów z rezerwą podchodzi do szkoleń, gdyż ich efekty nie zawsze da się zmierzyć. Określanie użyteczności szkolenia na podstawie danych liczbowych (sprzedaży, wydajności pracy, prowadzonych projektów itp.) nie sprawdza się, bo efekty często są widoczne dopiero po jakimś czasie lub też zupełnie nie mają bezpośredniego wpływu na liczbę sprzedanych produktów lub usług.

W Polsce powszechnie uznaje się, że jedyną korzyścią, jaką powinno przynieść szkolenie, jest poszerzenie lub też odświeżenie wiedzy i umiejętności konkretnych pracowników. Na ogół zwraca się też uwagę głównie na teoretyczne przekazywanie informacji. Zapomina się przy tym, jak ważne jest zdobycie kompetencji miękkich czy praktyczne wykorzystanie wiedzy. Co gorsza, powszechnie nie przyjmuje się do wiadomości, że cele i korzyści ze szkoleń mogą wykraczać poza prosty rachunek przekazanej wiedzy i umiejętności – mówi specjalistka z firmy salerezerwacje.pl.

Czy szkolenia to tylko podnoszenie kwalifikacji?

Warto więc zdać sobie sprawę z tego, że profesjonalne firmy nie organizują szkoleń tylko po to, by podnosić kwalifikacje i umiejętności pracowników. Zwracają one bowiem uwagę na liczne dodatkowe korzyści, które często mają większe znaczenie niż sama wiedza.

Liczba dodatkowych zalet szkoleń jest naprawdę duża. Eventy tego typu to doskonała szansa na lepszą integrację i zgranie zespołu. Wspólna praca pod okiem dobrego prowadzącego to szansa na odkrycie swoich mocnych i słabych stron czy też przećwiczenia nietypowych rozwiązań. To z kolei pobudza kreatywność i innowacyjność wśród pracowników – co w wielu branżach jest podstawą skutecznej działalności. Dobre szkolenia i warsztaty poprawiają motywację pracowników i ich zżycie z firmą. Warto też zauważyć, że wiele podmiotów organizuje szkolenia także po to, by wykorzystać je jako narzędzia promocji – dodaje specjalista z firmy salerezerwacje.pl.

Jak wykorzystać szkolenie w promocji firmy?

Wykorzystanie szkolenia do działań promocyjnych świetnie sprawdzi się jako element działań łączących content i event marketing. Oferowanie dobrych treści i dzielenie się wiedzą w wielu branżach zadziała zdecydowanie lepiej niż tysiące wydane na tradycyjną reklamę. Nie jest to jednak proste – nie tylko musimy stworzyć koncepcję i tematykę szkolenia, która zainteresuje potencjalnych odbiorców-klientów i skłoni ich do skorzystania z naszej oferty, ale także odpowiednio wypromować event, tak by wiedza o nim dotarła do konkretnych osób.

Jeśli spotkamy się z pozytywnym odbiorem, to pozostaje nam samo zorganizowanie szkolenia i faktycznie podzielenie się na nim wiedzą i umiejętnościami, a nie nachalne reklamowanie produktu. Odbiór wydarzenia przez uczestników i otoczenie będzie kluczowy dla dalszych interakcji. Te z kolei nie muszą ograniczyć się do pozytywnych opinii i budowania marki – czasem dają też doskonałe efekty sprzedażowe!

Niezależnie od celów i efektów, jakie stawiamy przed organizowanym szkoleniem należy pamiętać, że każde wydarzenie tego typu musi być przede wszystkim profesjonalnie zorganizowane. Dlatego zawsze warto zadbać o wszystkie elementy – salę warsztatową, dobrego prowadzącego czy catering. Tylko wtedy możemy liczyć na wymierne efekty naszych działań.

Zalety szkoleń? Dowiedz się więcej!

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

szkolenie online

Szkolenie online: jakie są wady i zalety szkolenia online?

Szkolenia online są przystępne i wygodne. Jednak czy są tak samo wartościowe jak szkolenia stacjonarne? …