Istnieje wiele sposobów reklamy zewnętrznej, drukowanej i innych. Jednak chyba najczęstszą metodą promocji jest kolportaż wizytówek – to znany atrybut każdej działalności gospodarczej.
Wizytówka: najlepsza reklama Twojej firmy?
Wizytówka może być wykonana z papieru, tektury, tkaniny, plastiku, a nawet drewna. Jej główną funkcją jest przekazanie niezbędnych danych kontaktowych. Wizytówki z łatwością mieszczą się w portfelu, ładnie wyglądają i są doskonałym przypomnieniem konkretnej osoby, organizacji czy firmy.
Im bardziej oryginalny projekt i im lepsza prezentacja, tym lepiej spełnią swoją funkcję. Z reguły wizytówki rozkładane są na dłoniach, pozostawiane na stojakach, rozdawane przy zakupie produktu lub usługi. Przede wszystkim obecność wizytówek podkreśla powagę firmy. Pomimo tego, że na wizytówce znajdują się podstawowe informacje, pozwalają one zrozumieć, jakie stanowisko zajmuje dana osoba lub czym zajmuje się firma. Najczęściej to właśnie w tym drugim przypadku wizytówki stają się potężnym narzędziem promocji, które może znacząco podnieść poziom sprzedaży.
Dzisiejsze technologie pozwalają na realizację dowolnych pomysłów projektantów. Możesz stworzyć projekt pasujący do profilu przedsiębiorstwa, podkreślający jego status i jednocześnie przyciągający wzrok. Druk wizytówek jest jednocześnie tani. Możesz zamówić wizytówki z drukarni lub firmy reklamowej i bardzo szybko otrzymać gotowy produkt.
Gdzie wydrukować wizytówki?
Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do wyspecjalizowanej firmy, która zajmuje się drukiem materiałów reklamowych. Cena partii wizytówek będzie zależeć od wielu czynników, m.in. rodzaju druku, materiału, projektu, obróbki po druku itp. Najczęściej jednak taka usługa nie jest droga, zwłaszcza przy porównywaniu wizytówek z narzędziami promocji na większą skalę, takimi jak streamery czy billboardy. Sprawdź szczegółową ofertę Lobos.promo.
Pamiętaj, że niektóre firmy starają się obniżyć koszty drukowania, używając zużytych lub analogowych wkładów. Aby uniknąć takich problemów, musisz zamówić test koloru – próbkę, która wyraźnie pokaże ci, za jaki materiał płacisz. Jeśli zamawiasz wizytówki z wysokiej jakości materiałów, a tym bardziej, jeśli są one laminowane po wydrukowaniu, nie musisz się martwić, że klient wyrzuci je po prostu z powodu jej złego i niedbałego wyglądu.
Niewielki rozmiar wizytówki pozwala klientowi łatwo schować ją do portfela, gdzie zawsze będzie pod ręką. Wizytówki będą doskonałym narzędziem promocji dla wielu rodzajów firm, m.in.:
- Zakłady gastronomiczne – bary, restauracje, puby itp.
- Placówki edukacyjne – przedszkola, ośrodki, szkoły prywatne.
- Sklepy odzieżowe, sklepy obuwnicze, salony ślubne, sklepy zoologiczne.
- Biura podróży.
- Agencja Nieruchomości.
- Agencje reklamowe.
- Salony piękności, salony fryzjerskie, studia manicure, salony masażu.
- Stacja benzynowa, montaż opon, warsztaty samochodowe.
- Taksówka.
- Kluby fitness, centra sportowe.
Jeśli chodzi o skalę kolorów, wizytówki mogą być wykonane w czerni i bieli lub w kolorze. Należy zauważyć, że czarno – białe wizytówki stopniowo znikają, ustępując miejsca jaśniejszemu i bardziej zapadającemu w pamięć projektowi. Jednym z najważniejszych parametrów wizytówek jest sposób ich nadruku.
Istnieje kilka metod tworzenia wizytówek:
- Sitodruk
Sitodruk polega na drukowaniu niewielkiego nakładu wizytówek na różnego rodzaju materiałach, w szczególności na plastiku, tkaninie i papierze kartonowym. Ta metoda pozwala również nanieść jasne etykiety na ciemne tło karty. - Druk offsetowy
Ten rodzaj druku obejmuje kilka etapów. Jego istotną wadą jest to, że klient nie może dostać próbki swojej wizytówki. - Cyfrowy druk laserowy
To najszybsza, ale najczęściej najdroższa metoda drukowania. Jej ogromnym plusem jest to, że nakład nie ma tu znaczenia. Innymi słowy, jeśli zamówisz 2000 wizytówek, możesz je otrzymać tak samo szybko, jak 20 sztuk. - Tłoczenie
Tłoczenie pozwala tworzyć trójwymiarowe litery i obrazy (z reguły logo firmy stają się takimi obrazami). - Druk typograficzny
Ta metoda jest niewątpliwie najbardziej oryginalna i najdroższa. Pozwala na tworzenie wyjątkowych wizytówek, na przykład wykonanych ze 100% bawełny.
Trudno jest określić średni koszt partii wizytówek, ponieważ będzie on zależał od kilku parametrów. Na cenę wizytówki wpływ ma:
- Kształt.
- Rozmiar.
- Materiał.
- Termin zamówienia.
- Zabarwienie.
- Laminowanie.
Pamiętaj, że na wizytówce nie powinno być dużo tekstu, dlatego powinieneś wziąć pod uwagę wszystkie dane, które chciałbyś przekazać klientowi, a poprzez szczegółową analizę i selekcję podkreślić tylko kluczowe punkty. Oczywiście wizytówka musi zawierać twoje kontakty – adres, numer telefonu, stronę internetową, mail. Decydując się na wizytówkę, wybierz prosty projekt. Obfitość tekstu lub obrazów utrudnia odbiór informacji. Dlatego musisz starać się zachować równowagę, aby twoja wizytówka była atrakcyjna wizualnie.
Materiał partnera