Chcesz nie tylko zdobywać klientów, ale i budować z nimi prawdziwą relację? Koniecznie musisz spróbować email marketingu! Rozpoczęcie tych działań – wbrew pozorom – nie jest aż takie trudne. Sprawdź nasze wskazówki!
Po pierwsze: baza subskrybentów
Żeby w ogóle zacząć wysyłać maile, musisz… mieć do kogo je wysyłać! Potrzebna jest Ci lista mailingowa. Jak jednak ją zdobyć?
- Przede wszystkim zamieść na swojej stronie www formularz zapisu do newslettera. Odnośniki powinny znaleźć się też w Twoich kanałach social media i właściwie w każdym miejscu, w którym możesz uwieść swojego potencjalnego odbiorcę.
- Promuj zapis do newslettera.
- Żeby ktoś chciał się zapisać, zachęć go wartościowym prezentem. Może to być rabat, gratisowy produkt lub usługa (np. dostawa), darmowy e-book – możliwości jest naprawdę wiele!
- Zadbaj też od razu o legalność swojej świeżo budowanej bazy. Każdy, kto się zapisuje, powinien wyrazić stosowne zgody.
Po drugie: zaplanuj działania
Baza już powoli się buduje, kontakty się gromadzą… masz czas na przemyślenie swoich działań. Żeby ruszyć, potrzebny jest Ci plan! Zanim rozpoczniesz, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:
- Jaki jest cel działań? Co chcesz uzyskać? Może to być promocja konkretnego (np. nowego) produktu, budowa relacji, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ruchu na stronie… Oczywiście, celi może być więcej niż jeden – ale musi być jeden główny!
- Jak często będziesz wysyłać mailingi? Od tego zależy w dużej mierze, co powinieneś zamieścić w przesyłce.
- Co możesz dać swoim odbiorcom, żeby chcieli pozostać z Tobą na dłużej? Podziękuj osobom, które zapisały się na Twój newsletter czymś wyjątkowym, przykładowo dodatkowym rabatem lub poradnikiem, którego nie mogliby zdobyć w żaden inny sposób.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na kampanię email marketingową? Pomimo iż email marketing jest stosunkowo tanią formą promocji, warto od razu założyć pewien budżet na te działania.
Po trzecie: zaprojektuj pierwszy mailing i… wysyłaj!
Został ostatni krok: przygotowanie mailingu. Pamiętaj, że wszystkie jego elementy powinny ze sobą współpracować. Nie skupiaj się na jednym aspekcie, a staraj się zobaczyć to całościowo.
Tuż przed wysyłką, rzuć jeszcze raz okiem na swój mailing. Czy aby na pewno nie zakradły się do niego jakieś literówki? Czy wgrana jest właściwa grafika? Czy podpięty jest odpowiedni link?
Jeśli tak, to brawo – zaczynasz swoją wielką przygodę z email marketingiem! Teraz pozostało obserwować wyniki wysyłki, analiza tych danych, poprawki i… wysyłanie kolejnych mailingów!
Materiał partnera zewnętrznego