Konto na Instagramie może być skutecznym narzędziem marketingowym – zarówno dla firm jak i marek osobistych. Co zrobić, aby instagramowy profil zyskał większe grono odbiorców i skuteczniej realizował promocyjne cele?
Instagram w gronie kluczowych kanałów
W Polsce Instagram cieszy się ogromną popularnością. W tym roku liczba użytkowników aplikacji przekroczyła tu 10 milionów. Popularny Insta zagościł w rankingu kluczowych kanałów w kraju.
Prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem profilu firmowego na IG jest już dzisiaj absolutnym standardem, a możliwości reklamowe platformy sprawiają, że działanie w tym kanale może skutecznie realizować również biznesowe cele marek.
Podobnie jak w przypadku innych aplikacji i sieci społecznościowych, marketerzy prowadzący profile na IG starają się budować społeczności skupione wokół swojej marki, aby zapewnić sobie stałe dotarcie organiczne do coraz większej grupy. Jednak co ciekawe – nadal nie rozwiązano problemu w zakresie optymalizacji kampanii reklamowych skupionej na zaobserwowaniu profilu. O ile rozwiązanie jest dostępne z poziomu aplikacji, to już konfigurując kampanię w systemie reklamowym Facebooka nie możemy skorzystać z takiej możliwości.
W efekcie social media managerowie często poszukują alternatywnych sposobów na rozbudowę profili. Oto kilka wartych uwagi pomysłów. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu w social media jest testowanie i analiza danych dotyczących konkretnego profilu, a nie podążanie za uniwersalnymi, nieprzypisanymi do żadnej branży wskazówkami.
Analityczne podejście do hashtagów
Hashtagi stały się już popularnym elementem w dzisiejszej komunikacji i są używany nie tylko tam, gdzie istnieje możliwość realnego wykorzystania ich pierwotnej roli – czyli łączenia treści skupionej wokół poszczególnych wątków.
Hashtagi są używane w przeróżnych miejscach i okolicznościach, a co za tym idzie – wiele osób zapomina o ich roli. Marketerzy często nie wykorzystują potencjału związanego z hashtagami, ponieważ – zamiast analizować możliwości pozyskania zasięgu wobec poszczególnych tagów, często świadomie używają najpopularniejszych, typowych zwrotów lub jedynie przedstawiają w ten sposób towarzyszące im emocje.
Tymczasem odpowiedni dobór hashtagów może prowadzić do wyraźnego zwiększenia zasięgów.
Kreatywne zdjęcia na insta
Odpowiednie zdjęcia na Instagram to nadrzędny element wpływający na to jak duży sukces odniesie profil.
Na stronie agencji Tigers czytamy między innymi: “W robieniu zdjęć na Instagrama trzymaj się jednego stylu, od początku do końca. Postaraj się, żeby był on spójny z Twoją stroną internetową lub Twoim sklepem, dzięki temu wykreujesz określony wizerunek i trafisz do konkretnej grupy odbiorców, która się z nim utożsamia.” – przeczytaj więcej na https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/jak-zrobic-dobre-zdjecie-na-insta
Dopasowany content
Utrata uwagi, która w znacznym stopniu powinna być skupiona na odbiorcach, to jeden z najczęstszych błędów social media managerów. Praca na zbyt obszernych czasowo harmonogramach publikacji może sprawiać, że wpadniemy w rutynę tworzenia treści, które “wyeksploatowały” się w odniesieniu do odbiorców skupionych wokół profilu.
Warto wewnętrznie tworzyć kategorie dla poszczególnych publikacji, a następnie analizować wyniki poszczególnych postów oraz stories, aby móc wyciągać oparte na danych wnioski. W zależności od poziomu zaangażowania fanów, niekiedy możliwe jest zaobserwowanie bardzo wyraźnych różnic w podejściu do poszczególnych kategorii treści.
Materiał partnera