Influencer marketing
Influencer marketig to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie nowych klientów w Internecie, zwiększenie popularności firmy i zbudowanie własnej, silnej marki | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Influencer Marketing – czym jest i jak możesz go wykorzystać do promowania swojej marki?

Szybki rozwój e-marketingu i coraz większe znaczenie social mediów powodują, że przedsiębiorcy muszą stale szukać nowych, skutecznych sposobów promocji. Jedną z możliwości dotarcia do klientów korzystających z mediów społecznościowych jest Influencer Marketing. Dowiedź się, czym on jest i w jaki sposób możesz go wykorzystać we własnej firmie.

Kim jest influencer?

Z pojęciem tym spotkał się prawdopodobnie każdy, komu zdarza się przeglądać Facebooka, Instagram, czy liczne blogi i internetowe portale plotkarskie. Są to osoby znane szerokiemu gronu odbiorców, które mają duży wpływ na opinię publiczną. Influencerzy dzielący się z obserwatorami swoimi odczuciami na temat danego produktu czy usługi niejednokrotnie mają znacznie większą siłę przekazu niż najlepiej przemyślana kampania reklamowa. Zawdzięczają to głównie budowani silnych relacji z odbiorcami poprzez identyfikowanie się z nimi, przedstawianie wspólnych pasji, zainteresowań i itp. oraz posiadanie szerokich zasięgów w social mediach. Nie dziwi więc, że wiele firm coraz chętniej decyduje się na współpracę z inflencerami, by promować swoją działalność.

Na czym polega Influencer marketing?

Badania rynku wykazują, że jednym z najsilniejszych impulsów zachęcających klientów do zakupu danego produktu czy usługi jest pozytywna rekomendacja. Szczególną wartość ma ona, jeśli pochodzi od znanej, lubianej i darzonej zaufaniem osoby, a do tego jest opatrzona osobistym komentarzem. W tej roli najlepiej spełniają się właśnie influencerzy, którzy na swoich kanałach reklamują różnego rodzaju produkty. Zakres i rodzaj ich działania uzależniony jest od ustaleń zawartych z konkretną firmą oraz od jej profilu. W zależności od przyjętej strategii marketingowej inflencer może rekomendować produkt jednorazowo, sporadycznie lub stać się jego długotrwałym ambasadorem.

Przeczytaj więcej o Influencer Marketingu: https://greenparrot.pl/blog/czym-jest-influencer-marketing/

Jakie korzyści dla firmy płyną z Influencer Marketingu?

Jak każda forma reklamy ma on na celu przede wszystkim pozyskanie nowych klientów, najlepiej takich, którzy będą z dużą częstotliwością korzystali z usług firmy. Odpowiednio dobrany influencer wspiera wizerunek marki poprzez budowanie silnych i długotrwałych relacji z odbiorcami. Dzięki temu poprawia jej wiarygodność, zwiększa zaufanie klientów i buduje ich autentyczną więź z marką, co powoduje, że jest ona chętniej wybierana. Dobry influencer powinien się wyróżniać aktywnością, autorytetem wśród odbiorców i opinią eksperta w danej dziedzinie, zaangażowaniem oraz dużą siecią relacji. Znalezienie osoby, która stanie się wizytówką marki nie jest łatwym zadaniem, dlatego dobrze jest skorzystać z pomocy osób, które są profesjonalistami w tym temacie.

Najwyższy poziom usług w tym zakresie świadczy Agencja Reklamowa Green Parrot. Influencer marketig to jeden z najlepszych sposobów na znalezienie nowych klientów w Internecie, zwiększenie popularności firmy i zbudowanie własnej, silnej marki.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kubek reklamowy

Czy kubek reklamowy musi być nudny? Jak sprawić, żeby przykuwał wzrok?

Kubki reklamowe z logo firmy to obok długopisów i smyczy najpopularniejsze gadżety, na które decydują …