Branża IT jest jedną z nielicznych, której obsługę można przeprowadzać całkowicie zdalnie. Pozwala to na ograniczenie kosztów związanych z umiejscowieniem pracowników w przestrzeni biurowej. Jednak takie nowoczesne rozwiązanie niesie za sobą również pewne trudności. Zewnętrzne nadzorowanie procesów wymaga szczególnych umiejętności. W tej kwestii warto zaufać specjalistom zajmującym się zarządzaniem dostawcami.
Zarządzanie dostawcami – jak to wygląda?
Zarządzanie dostawcami to proces złożony z wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem i zatrudnianiem pracownika dostarczającego usługę, zlecaniem mu zadań, bieżącym monitorowaniem oraz egzekwowaniem ich wykonania. Doskonale sprawdza się w przedsiębiorstwach, które regularnie korzystają z usług zewnętrznych specjalistów.
Na jaką umowę zatrudniać dostawców? W jakiej formie powinno nastąpić rozliczenie? Jak zminimalizować czas przeznaczany na konsultację, skoro każdy posługuje się innym adresem e-mail i numerem telefonu? Jak nie tylko nie zatonąć w gąszczu tych informacji, ale jednocześnie osiągać założone wyniki w terminie?
Prostym rozwiązaniem jest platforma, która centralizuje dostawców usług i zajmuje się zatrudnianiem, zarządzaniem oraz administracją zadań. Tak właśnie działa ProData Consult. Nadzoruje współpracę z dostawcami przez wszystkie wymienione wyżej etapy. Klient natomiast może w każdej chwili skontrolować na dedykowanej platformie aktualnie prowadzone działania, podejrzeć rozliczenia czy umowy. Jakie są największe zalety korzystania z usługi zarządzania dostawcami? Zlecenie biurokracji zewnętrznemu podmiotowi to oszczędność czasu. Jednocześnie skupienie wszystkich działań w jednym miejscu gwarantuje obniżenie kosztów prowadzenia administracji.
Najważniejsze cechy dobrego dostawcy
Po czym rozpoznać idealnego dostawcę? Przede wszystkim musi posiadać szereg umiejętności wymaganych przez zleceniodawcę. Dlatego klient chcący korzystać z usługi zarządzania dostawcami powinien już na początkowym etapie współpracy określić swoje oczekiwania. Wykonawca natomiast musi skrupulatnie przedstawić i udowodnić kwalifikacje – nie tylko twarde, takie jak obeznanie w programach czy aplikacjach, ale też miękkie, jak dostarczanie projektów na czas czy też zorientowanie na potrzeby klienta.
Jak zarządzanie relacjami z dostawcami zwiększa zyski przedsiębiorstwa?
Specjaliści od zarządzania dostawcami wiedzą, że ich zadaniem nie jest wyłącznie znalezienie pracownika najlepiej pasującego do profilu określonego przez klienta. Równie ważne jest zapewnienie dostawcy odpowiednich warunków umowy oraz jasne sprecyzowanie oczekiwań – tak, by zminimalizować ryzyko poprawek, co zagwarantuje uzyskanie najlepszej wydajność prowadzonych działań. Najlepsze wyniki są osiągane poprzez zadowolenie obu stron, dlatego istotne jest umiejętne zarządzanie ich relacjami.
Czy zarządzanie dostawcami jest potrzebne?
Konsolidacja usług oferowanych przez różnych dostawców rządzi się takimi samymi prawami, jak spłata kredytów. Jedna pożyczka generuje niewielkie prawdopodobieństwo przeoczenia raty. Schody zaczynają się w momencie, kiedy należy zapłacić kilka rat w miesiącu, z których każda opiewa na inną kwotę przelewaną na różne konta bankowe.
Ten sam schemat działania dotyczy procesu zarządzania dostawcami. Przy korzystaniu z usług jednego dostawcy relacja jest prosta i bezpośrednia. Jednak przy prowadzeniu działalności na szeroką skalę, chętni na współpracę będą freelancerzy, z których jedni rozliczają się na umowę o dzieło, inni na podstawie umowę zlecenie, jeszcze inni usługodawcy prowadzą firmę, przy czym część jest VATowcami, a część nie. Wspomnieliśmy o kwestii rozliczeń, a przecież każdy wykonawca ma inne umiejętności i doświadczenie, w zależności od których należy dobrać i zaplanować zadania.
Zarządzanie dostawcami to nie tylko rozwiązanie dla gigantów, którzy zatrudniają wielu zewnętrznych pracowników i potrzebują uschematyzować ten proces. To również usługa przeznaczona dla mniejszych przedsiębiorców, którzy nie lubią zadań związanych z administracją lub po prostu nie chcą marnować na to swojego czasu.
Materiał partnera zewnętrznego