Myślisz o podbijaniu nowych rynków ze swoimi produktami lub usługami? Chciałbyś wyjść za granicę, jak jedne z największych polskich firm np. InPost, LPP, Ziaja, czy PESA? Dziś, gdy cały świat jest online, aby dać się znaleźć i dotrzeć do odbiorców w innym kraju, na start potrzebujesz przede wszystkim… SEO za granicą!
Jak zadbać o pozycjonowanie zagraniczne Twojej firmowej strony WWW? Oto kilka podpowiedzi od ekspertów Delante, agencji SEO, która działa na 21 rynkach na całym świecie.
SEO za granicą: kilka podstaw na start
Research rynku, konkurencji i odbiorców
Pierwszy krok do sukcesu to wiedza. O Twoich przyszłych Klientach – ich preferencjach zakupowych, ulubionych systemach płatności, zwyczajach online, np. najczęściej używanych aplikacjach, O kraju, który planujesz handlowo “podbić”. O konkurentach, z którymi będziesz się musiał zmierzyć, choćby w zakresie cen, pozycji w Google i jakości produktów.
Pierwszą pigułką wiedzy w tym temacie może być choćby zbiór raportów Digital 2021 o każdym kraju z osobna lub seria artykułów na blogu Delante o pozycjonowaniu na poszczególnych rynkach.
Content marketing – ekspert na eksport
Kolejnym ważnym aspektem podczas zagranicznego SEO jest content marketing, który zdobędzie uwagę odbiorców w wybranym kraju i dopieści oczekiwania algorytmów Google. Wartościowe treści wciąż są w cenie, generują dodatkowy ruch na stronie i budują pozytywny wizerunek marki. Interesujące e-booki, eksperckie blog posty, czy wyczerpujące temat opisy produktów to tylko niektóre przykłady na to, że content marketing w ramach pozycjonowania strony w innym kraju ma sens.
Social proof
Nie ma co się oszukiwać. Nie będzie łatwo podbić serc Klientów z innych krajów. Od czego zacząć? Żeby przekonać zagranicznego odbiorcę, że to właśnie Tobie warto przesłać pieniądze za zakupy, potrzebujesz konkretnego social proof.
W systemie B2B będą to przykładowo case study i testimoniale z logotypami międzynarodowych Klientów, których obsługujesz w Polsce. W wymiarze B2C może być to wsparcie od lokalnych influencerów, którzy w ramach współpracy i linków referencyjnych przekierowują swoich fanów do Twojego sklepu online. To kolejne źródło pozyskania ruchu i silny dowód na to, że warto coś od Ciebie kupić.
Techniczne SEO zagraniczne
Oprócz “miękkich” przygotowań do pozycjonowania zagranicznego potrzebujesz także kilku strategicznych działań, związanych z technicznym SEO. Planując podbój zagranicznego rynku, warto przemyśleć takie kwestie jak:
- wybór lokalnej domeny lub stworzenie subdomeny,
- stworzenie międzynarodowej mapy strony,
- dobór odpowiedniego CMS, który sprawdzi się na wybranym przez Ciebie rynku,
- optymalizacja firmowej strony WWW lub sklepu online pod kątem SXO (m.in. z uwzględnieniem mobile-friendly, czy wskaźników Core Web Vitals),
- pozyskanie pierwszych linków zewnętrznych od domen z konkretnego kraju,
- cały procesu geotargetingu.
Pracy jest sporo, ale zainwestowany czas powinien zwrócić się z nawiązką podczas ekspansji zagranicznej Twojej firmy i pierwszych zamówieniach, napływających spoza Polski.
Pozycjonowanie zagraniczne to…
…w dzisiejszej rzeczywistości globalnej wioski punkt wyjścia do rozwoju międzynarodowego Twojej firmy. Nieważne, jak dobry będzie Twój produkt, jeśli nikt z zagranicy na niego nie trafi w Google. W pierwszej kolejności zadbaj o pozycjonowanie zagraniczne, które zbuduje świadomość Twojej marki i pozyska dla Ciebie pierwszych Klientów z wybranego przez Ciebie kraju bez ruszania się zza polskiego biurka. Razem z całym zespołem Delante trzymamy kciuki za Twój międzynarodowy sukces!
Materiał partnera