Dążenie do jak największej rozpoznawalności firmy od zawsze było celem wszystkich przedsiębiorców. Nieustanne poszerzanie się możliwości w kwestii promowania i marketingu swojego biznesu, skłania wielu właścicieli do coraz odważniejszych działań. Przeznaczanie określonego budżetu na reklamę w ciągu miesiąca chyba nikogo już nie dziwi i stało się niemal codziennością.
Jednym ze sposobów dotyczących niebezpośredniej promocji, ale znacznie przyczyniającym się do wzrostu popularności przedsiębiorstwa jest usługa wirtualnego biura. Czym ona jest i dlaczego warto z niej korzystać? Na to pytanie postaramy się dokładnie odpowiedzieć poniżej.
Jak lokalizacja wpływa na biznes?
Wielu specjalistów zajmujących się marketingiem internetowym jest przekonanych, że lokalizacja firmy ma znaczący wpływ na jej popularność. Dzieje się tak głównie z dwóch powodów. Pierwszym z nich jest algorytm sieci wyszukiwania, który po otrzymaniu frazy zawierającej typ usługi wraz z nazwą miasta, wyświetli na pierwszych miejscach działalności znajdujące się jak najbliżej centrum tych miejscowości. Oczywiście, istnieją sposoby pozwalające na „wyprzedzenie” lepiej zlokalizowanych placówek w sieci wyszukiwania, jak chociażby pozycjonowanie czy zakup reklam w wyszukiwarce.
Kolejnym czynnikiem, przyczyniającym się do większej popularności lepiej zlokalizowanych przedsiębiorstw jest sam klient. Często uważa się, że lepsza lokalizacja oznacza solidniejszą firmę. Niekoniecznie zawsze tak jest, ale być może logika podpowiada niektórym, że pieniądze na dobrze umiejscowioną siedzibę nie wzięły się znikąd. W ten sposób, to właśnie klienci przyczyniają się do wzrostu popularności przedsiębiorstw o lepszej lokalizacji, niekiedy nawet kosztem wyższych cen.
Czym jest wirtualne biuro?
Sposobem, który bez zmiany rzeczywistej lokalizacji swojego przedsiębiorstwa, może wspomóc proces wyszukiwania w sieci jest wirtualne biuro. Oferta takich firm jest kierowana przede wszystkim do osób prowadzących działalności zdalne, które dysponują chociażby tym samym adresem siedziby, co zamieszkania. Nie jest natomiast powiedziane, że skorzystać z usług e-biur nie mogą działalności stacjonarne. W takim wypadku również jest to dobre rozwiązanie, mogące polepszyć swoją widoczność w sieci i gwarantujące prestiż.
Usługa biur wirtualnych polega na udostępnieniu wirtualnego adresu, na który my jako właściciele firmy możemy zapisać swoją działalność. W ten sposób, adres ulokowany w bardzo dobrej lokalizacji będzie przypięty do naszej firmy na wizytówkach oraz w internecie.
Usługi wirtualnego biura
W zależności od pełnionych usług, jakie oferuje wirtualne biuro cennik może się znacznie różnić. Podstawowym pakietem jest udostępnienie adresu oraz odbiór korespondencji. Są to obowiązkowe usługi, za które pobierana jest stała opłata.
Pakiety dodatkowe mogą obejmować chociażby powiadomienie o odbiorze korespondencji w formie SMS-ów bądź maili, czy też robienie skanów listów i wysyłanie ich klientowi. W niektórych przypadkach możliwy jest także wynajem fizycznego biura na spotkanie z klientem.
Materiał partnera