Choć cyfryzacja znacząco postępuje, to papier jest podstawowym materiałem, na którym zawierane są kontrakty czy choćby umowy. W związku z tym do umocowania lub oznaczenia dokumentu niezbędne są pieczątki.
Pieczątki towarzyszą ludzkości od wielu lat. Występuje wiele rodzajów tych narzędzi biurowych różniących się kształtem i wielkością. Mają one różne przeznaczenie i stopień ważności. Niektóre oznaczają datę, a inne potwierdzają np. pewien rodzaj uprawień. Znaleźć można również wersje o typowo ozdobnym przeznaczeniu. Wykorzystują je do zabawy dzieci, ale także sprawdzą się świetnie przy oznaczaniu domowej biblioteki. Wówczas wiadomo, do kogo lektura powinna wrócić po przeczytaniu. Jakie zadania pełnią współczesne pieczątki?
Ułatwienie pracy
Pieczątka Trodat 5212 jest przykładem rozwiązania, które sprawdzi się w pracy biurowej oraz księgowej. Duże rozmiary 116 x 70 mm umożliwiają naniesienie kilkunastu linii tekstu. Daje to duże pole manewru i mnogość zastosowań. Może więc posłużyć jako pieczątka tabelaryczna stosowana w księgowości lub jako duża pieczątka firmowa. Narzędzie to podnosi znacząco tempo działań, a automatyzacja jest dużym ułatwieniem w pracy z dokumentami. W księgowości wykorzystuje się przynajmniej kilka, a nawet kilkanaście różnych pieczęci. Nie ma więc co się dziwić, że sprzęt powinien być wysokiej jakości, aby wytrzymać powtarzające się przez wiele godzin czynności następujące po sobie każdego dnia. Gdyby nie pieczęcie wypełnianie części papierów, trywialne potwierdzenie wpływu dokumentów lub opłacenie faktury, każdorazowo wymagałoby ręcznego opisu. W części różnego rodzaju przedsiębiorstw pracowałyby osoby, które zajmowałyby się odpowiednim znakowaniem dokumentów. Jest to duża strata potencjału ludzkiego oraz marnowanie zasobów finansowych. Pieczątka Trodat jest jednym z narzędzi, które upora się z tego typu zadaniami w krótkim czasie.
Wymóg posiadania pieczątek
Większość pieczęci w zasadzie nie jest wymagana. Jednak przepisywanie danych firmy na fakturę lub dowolne zaświadczenie mija się z celem. Istnieją zawody, których przedstawiciele są zobligowani do posiadania pieczątek. Jednym z nich jest notariusz, którego insygnia widnieje na każdym zatwierdzonym przez niego akcie. Jest to jednocześnie umocowanie do wykonywania zawodu. W podobnym tonie działa rzeczoznawca majątkowy. Z kolei na jego pieczęci musi znajdować się numer uprawnień. Wydaje je organ państwowy, a więc taką osobę po wspomnianym numerze można sprawdzić w krajowych rejestrach. Jest to istotne z punktu widzenia klientów, gdyż takie osoby mają pewność, że rzeczoznawca faktycznie ma wiedzę niezbędną do wykonania powierzonych czynności. Choć recepty trafiły do wirtualnego świata, to lekarze nadal posługują się pieczęciami autoryzując np. historię choroby lub wyniki badań. Dotychczas recepta bez opatrzenia pieczątką była tylko kawałkiem bezwartościowego papieru. Pokazuje to pewnego rodzaju rangę pieczęci w różnych branżach i zawodach.
Świat stoi pieczęciami, a każda ma swoje określone zadanie. Niektóre pełnią funkcje stricte informacyjne lub porządkowe. Występują jednak takie, od których zależeć może zdrowie, czy bezpieczeństwo jak np. w przypadku inspektora budowlanego. Warto więc uzbroić się w odpowiednią ilość stempli. Ułatwiają i przyśpieszają pracę, a dzięki temu możemy skupić się na sprawach ważniejszych.
Materiał partnera zewnętrznego