SIP trunk to rozwiązanie dla firm, które chcą operować na kilku rynkach jednocześnie, a których właścicielom zależy na kontrolowaniu efektywności działań, ale też kosztów. To wirtualna linia telefoniczna, która łączy call center firmy z globalną siecią dostawcy usługi. To możliwość redukcji kosztów przy opcji pozyskania nowych klientów.
Zalety rozwiązania, jakim jest SIP trunk
SIP trunk jest wirtualną siecią komunikacji, z której można korzystać na wielu rynkach jednocześnie. Usługodawca nie musi ograniczać się tylko do udostępniania swojej sieci na terenie jednego kraju. Przedsiębiorca zyskuje więc dostęp do nowych rynków i klientów, a jednocześnie nie musi podpisywać kilku umów z lokalnymi dostawcami usług. Rozlicza się tylko z jednym operatorem, co w szerszej perspektywie pozwala na znaczną redukcję kosztów i przejrzyste warunki współpracy.
SIP trunk optymalizuje pracę call center firmy. Za pomocą intuicyjnego panelu możliwe jest wykonywanie wielu połączeń jednocześnie, a także automatyczne wysyłanie handlowych wiadomości SMS i prowadzenie w ten sposób efektywnych kampanii marketingowych. Jeśli wyobrazimy sobie, jak wiele osób musielibyśmy zaangażować w ten proces, łatwiej jest wyobrazić sobie oszczędności, które generuje SIP trunk. Przedsiębiorca oszczędza nie tylko pieniądze na wynajęcie zewnętrznego call center, ale również cenny czas swoich specjalistów, który mogą spożytkować na ważniejsze z biznesowego punktu widzenia obowiązki. Call center firmy ma możliwość działać na różnych rynkach, ale z pomocą jednego intuicyjnego oprogramowania, co likwiduje problemy, np. z barierą językową niektórych pracowników.
SIP trunk można szybko zintegrować z systemem informatycznym przedsiębiorstwa. Wdrożenie jest zawsze dopasowane do charakterystyki danej branży i specyfiki przedsiębiorstwa. Intuicyjny system umożliwia natychmiastową obsługę wielu rynków jednocześnie. Aby korzystać z wirtualnej sieci, wystarczy zalogować się na swoje konto, uzupełnić parametry dotyczące komunikacji wychodzącej, przychodzącej, a także bazę numerów telefonów. Z poziomu tego samego panelu można również wysyłać spersonalizowane wiadomości marketingowe SMS. Prowadzenie kampanii marketingowych nie wymaga więc kolejnego wdrożenia i wydatków na kolejne narzędzie.
Dla jakich branż dedykowany jest SIP trunk
Wdrożenie SIP trunk w firmie warto rozważyć nie tylko w kontekście branży, ale rynków, na których planujemy działać. Łatwo sobie wyobrazić jak ważna jest optymalizacja pracy w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą detaliczną, jak i w dużych firmach e-commerce. To branże, gdzie kontakt z klientem odbywa się w zasadzie przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. W klasycznym modelu za efektywność komunikacji odpowiadają rozbudowane działy call center lub firmy zewnętrzne. Stawiając na optymalizację, nie tylko podnosimy efektywność, ale zyskujemy też możliwość rozbudowy platformy i integracji kolejnych usług. W ten sposób przedsiębiorca zwiększa efektywność działań marketingowych, wchodzi na nowe rynki, pozyskuje kolejnych klientów, a jednocześnie ogranicza koszty.
Materiał partnera