google ads i seo
Z pewnością wiesz, że działania marketingowe mogą przybierać różne formy. Zarówno SEO, jak i Google Ads należą do tych najbardziej skutecznych | fot.: stock.adobe.com

Zalety wyboru usług łączonych SEO i Google Ads

Masz swój biznes? Z pewnością wiesz, że prowadzenie regularnych i kompleksowych działań marketingowych jest niezmiernie istotne, wręcz niezbędne. Nie da się ukryć, że najczęściej bez promocji nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży wiele firm nie jest w stanie przetrwać. Jaki rodzaj działań marketingowych wybrać? SEO, Google Ads, reklamy na portalach społecznościowych, a może tradycyjne działania offline? Jedno jest pewne – zawsze warto dostosować je do specyfiki działalności i najlepiej prowadzić je wielotorowo, by idealnie się uzupełniały. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży firmy jest wybór usług łączonych – np. SEO i Google Ads. Na czym to polega? Jakie są zalety takiego prowadzenia działań? Co jest bardziej efektywne – samodzielne działania marketingowe czy współpraca z agencją?

SEO i Google Ads – charakterystyka

Z pewnością wiesz, że działania marketingowe mogą przybierać różne formy. Zarówno SEO, jak i Google Ads należą do tych najbardziej skutecznych – szczególnie gdy prowadzi się je równocześnie. Dowiedz się, na czym polegają i dlaczego warto je łączyć.

SEO, czyli search engine optimization

Czym jest to sławetne “SEO”? Wiele się o nim mówi, ale czy aby na pewno każdy wie, na czym dokładnie polega? SEO to skrót od search engine optimization, czyli wszelkie działania, które mają na celu optymalizację stron www pod wyszukiwarki internetowe. Dużo osób myśli o nim jako o ciągłym powtarzaniu kilku słów kluczowych. Jest to jednak zdecydowanie bardziej rozległy temat. Co istotne – “robiąc SEO” w nieodpowiedni sposób, można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Zakres działań SEO

Pozycjonowanie organiczne strony www polega na szeregu działań. Są to m.in. znalezienie odpowiednich fraz kluczowych i umiejętne “wplecenie” ich w teksty oraz stworzenie meta titles i meta descriptions, czyli tytułów i opisów stron pod wyszukiwarkę. Ponadto, nie można zapomnieć o eliminacji błędów związanych z witryną, które mogą odpowiadać za nieodpowiednie jej indeksowanie. Są to również linkowanie wewnętrzne, zewnętrzne, dbanie o to, by treści nie były duplikowane… Marzysz o tym, aby Twoja strona www była na pierwszej stronie w Google na każdą interesującą Cię frazę? Prawdopodobnie czeka Cię długi i żmudny proces dostosowywania witryny do wymagań wyszukiwarek.

O ile w przypadku SEO efekt Twoich działań może być widoczny dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach, rezultaty odpowiednio skonfigurowanej kampanii Google Ads będą widoczne niemal od razu! Nie dość, że kieruje się je do ściśle określonej target grupy odbiorców, można samodzielnie wybrać ich formę. Jeżeli postawisz na Google Ads, nie będziesz musiał się przejmować żadnymi zmianami w algorytmie. Wszystko to wygląda świetnie, prawda? W przypadku Google Ads istnieje jednak pewne ryzyko… Osoba, która nie konfiguruje reklam na co dzień, może w krótkim czasie “przepalić” cały budżet, niezbędny na kampanię…

Połączenie działań SEO i Google Ads ma sens!

Jak już wiesz, efekty działań SEO widać dopiero po dłuższym czasie, ale nie trzeba mieć na nie ogromnych budżetów. Z Google Ads możesz natomiast pozyskać Klientów niemal od razu, aczkolwiek koszty związane z tymi reklamami są już większe. Dlatego też lepiej nie uczyć się konfiguracji Google Ads na swoim koncie reklamowym. Jak widzisz, oba działania marketingowe idealnie się dopełniają i prowadzone łącznie potrafią zdziałać cuda! Jest jedynie jedno “ale”…

Chcesz spektakularnych efektów działań SEO i Google Ads? Współpracuj z profesjonalistami!

Jak już wspominaliśmy, jeżeli zależy Ci na szybkich (i naprawdę niezłych) efektach działań SEO i Google Ads, nie ma czasu na popełnianie błędów! Dlatego też nie zawsze warto zajmować się wszystkim i niektóre działania lepiej oddelegować firmom zewnętrznym, które specjalizują się w konkretnej dziedzinie.

KoboSystem kompleksowo wesprze Cię w działaniach marketingowych Twojej firmy!

Nasza agencja KoboSystem to zespół fachowców, którzy z przyjemnością wesprą Cię w prowadzeniu działań SEO oraz Google Ads (i nie tylko)! Jeżeli zależy Ci na wysokiej skuteczności, jakości i profesjonalizmie, nie możesz trafić lepiej! KoboSystem ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze marketingowej małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Dzięki temu doskonale wiemy, co działa najlepiej i co zrobić, by efekty kampanii przekroczyły Twoje najśmielsze oczekiwania. Jesteś zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę wsparcia. Gwarantujemy, że Twoją firmę będziemy traktować tak, jak swoją, dbając o to, by uzyskiwała coraz lepsze wyniki.

Materiał partnera

Sprawdź także

pozyskiwanie leadow w internecie

6 sposobów pozyskiwania leadów w marketingu internetowym

Internet daje w zasadzie nieograniczone możliwości docierania do potencjalnych klientów. Możesz wykorzystać wiele kanałów i …