Istotą funkcjonowania każdego biznesu, niezależnie od branży, jest zarabianie pieniędzy. To cel nadrzędny i trudno poddawać go pod wątpliwość. W jaki sposób układać relacje z klientami, aby zostawiali u nas coraz więcej pieniędzy i byli zadowoleni z transakcji?
Po pierwsze: służ ludziom realną pomocą
Odpowiadaj na zapytania klientów przygotuj dla nich tabelę rozmiarów produktów oraz profesjonalne opisy uwzględniające właściwości produktów. Udostępniaj obiektywne testy i recenzje. Informuj i doradzaj, kiedy odbiorcy będą tego potrzebować. Przygotuj się również na wsparcie klientów zagranicznych, którzy – skuszeni bardzo dobrymi cenami i wysokiej jakości produktami – coraz częściej dokonują zakupy w polskich sklepach internetowych. Bądź elastyczny i odpowiadaj nawet na ich zapytania, najlepiej w takim języku, w jakim do Ciebie piszą. Warto też przygotować specjalnie pod nich ofertę. Możesz zwrócić się w tym celu do profesjonalnej firmy, która wykona tłumaczenie z angielskiego na polski i odwrotnie.
Po drugie: informuj o nowościach i zniżkach
Klienci lubią raz na jakiś czas dowiedzieć się, co dzieje się w Twojej firmie. Wraz ze zmianą pory roku wprowadzasz do sklepu wiosenną kolekcję odzieży? Koniecznie ich o tym poinformuj za pośrednictwem postu na Facebooku i interaktywnego newslettera. Gwarantujemy, że wielu odbiorców z przyjemnością zerknie na to, co dla nich przygotowałeś. Nie daj o sobie zapomnieć, ale się zbyt nie narzucaj.
Po trzecie: pozostań ze swoimi klientami w stałym kontakcie
Najlepszy narzędziem do nienachalnego pozostania w kontakcie z klientami naszej firmy jest e-mail marketing. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzać z liczbą e-maili przesyłanych klientom w skali miesiąca – jeśli będziemy zbyt natarczywi, może szybko się okazać, że wielu subskrybentów wypisze się z obserwowania naszego newslettera. Działajmy więc z wyczuciem. Pozostawmy też na stronie telefon do szybkiego kontaktu oraz adres e-mail, pod którym jesteśmy dostępni dla swoich klientów.
Materiał partnera zewnętrznego