W obecnych czasach nie wystarczy jedynie ogłosić konkursu, by z łatwością znaleźć osoby chętne do wzięcia w nim udziału. Trzeba wykazać się zrozumieniem potrzeb potencjalnych uczestników i zachęcić ich ciekawymi nagrodami. Innymi słowy, należy czymś się wyróżnić.
Konkursy od lat są jedną z form tak rywalizacji, jak i promocji. Odpowiednio przeprowadzone mogą zwrócić uwagę na kluczowe problemy, ważne działania, jak również na konkretny produkt lub firmę. W tych czasach konkurencja na tym polu jest bardzo duża, praktycznie codziennie pojawiają się nowe konkursy o różnym stopniu skomplikowania. Niektóre wymagają wykonania jakiegoś zadania, do innych wystarczy dokonanie zakupu i zarejestrowanie paragonu. Istnieją nawet strony, które zbierają informacje o trwających konkursach. Tym samym to organizator musi powalczyć o przyszłych odbiorców.
Poznaj uczestnika konkursu
Najlepszym impulsem do podjęcia jakiegoś działania zwykle jest odpowiednie wynagrodzenie. Tu dochodzimy do istotnej sprawy: nagrody muszą być dopasowane do zainteresowań uczestników. Jeśli planujemy przeprowadzić test dotyczący zdrowego stylu życia, to możemy założyć, że wezmą w nim osoby zorientowane w tej dziedzinie. Dlatego niekoniecznie muszą się ucieszyć z… grilla elektrycznego. W przypadku takich ludzi lepiej sprawdzą się książki na nagrody, np. napisane przez Ewę Chodakowską czy Annę Lewandowską.
Literatura jest uniwersalnym wyborem, który zawsze dobrze się spisuje. Zależnie od motywu oraz grupy docelowej mogą to być podręczniki do nauki, atlasy lub popularne powieści pokroju dzieł Remigiusza Mroza (seria o Chyłce lub Forście) czy George’a R. R. Martina („Pieśń lodu i ognia). Nie gorzej spisuje się elektronika, jak słuchawki i powerbanki. Powodzeniem cieszą się także gadżety w stylu butelek z filtrami oraz mini blenderów. Warto też pamiętać o voucherach.
Nagroda formą promocji
Czy rozdawanie produktu może przyczynić się do zareklamowania go? Oczywiście. Skoro udało się zdobyć zainteresowanie uczestników, oznacza to, że trafnie oszacowaliśmy czyjś gust. Mamy więc grupę uczestników, którzy są zdolni do pewnego wysiłku, by osiągnąć cel. Nawet jeśli nie dostaną ulubionej książki, telewizora czy wyjścia do kina, w ich głowie pozostanie już chęć wygranej. Niewykluczone, że niektórzy zdecydują się zainwestować w dany produkt.
W takim układzie konkurs jest inwestycją. Może zachęcić uczniów do dalszej nauki, osoby dorosłe do realizowania swoich pasji. Może też po prostu nakłonić do zakupów. Możliwości jest wiele.
Materiał partnera zewnętrznego