Serwisy VOD przeżywają obecnie prawdziwe oblężenie. Setki milionów ludzi na całym świecie korzystają z abonamentów Netflixa, HBO, czy też kilkunastu innych, mniejszych dostawców. Nic w tym dziwnego. Za cenę obiadu w restauracji firmy te oferują nam miesięczny dostęp do najnowszych premier i starszych klasyków filmowych oraz seriali. W dodatku możemy oglądać je bez żadnych reklam i w znakomitej jakości. Końcem 2019 roku na rynek trafią dwa nowe ogromne serwisy – Apple TV+ i Disney+. Co już o nich wiemy?
Apple+ – kiedy premiera, jaka cena?
Apple+ pojawi się na polskim rynku już 1 listopada. Na początku biblioteka filmów i seriali będzie niezwykle uboga, znacznie gorsza od Netflixa, HBO GO czy też startującego w podobnym okresie Disney+.
Na samym początku otrzymamy m.in. dostęp do serialu „The Morning Show” i biograficzną opowieść „Dickinson”. Amerykańska firma zapowiada, że nowe tytuły trafiać będą na platformę każdego miesiąca. Firma zadba również o najmłodsze osoby oferując im takie animacje, jak „Snoopy in Space” i „Sesame Street’s Helpers”.
Włodarze Apple nie ukrywają, że na początku ich celem są przede wszystkim ich stali klienci. Jedna z promocji zakłada, że zakup nowego iPhone`a, Apple TV lub iPada pozwoli uzyskać dostęp do Apple TV+ nawet na rok za darmo.
Na wyróżnienie zasługuje również fakt, że z jednego abonamentu Apple TV+ może korzystać aż sześciu członków rodziny. Każda osoba będzie posiadała niezależne dane logowania.
Cena za nową usługę Apple wynosić będzie 24,99 zł miesięcznie, a nowi użytkownicy dostaną darmowy 7-dniowy okres próbny.
Disney + – kiedy premiera, jaka cena?
O ile abonament Apple nie wygląda na razie zbyt atrakcyjnie, tak oferta Disney+ może sporo namieszać na rynku serwisów VOD. Dokładna data premiery nie jest jeszcze znana, ale wiadomo, że serwis ruszy jeszcze w tym roku.
Na razie uruchomiono tylko wersję testową w Holandii. Na podstawie opinii można wywnioskować, że strona jest bardzo czytelna i prosta w obsłudze. Mimo że wszystko jest niezwykle minimalistyczne, to znajdziemy tu wszystko, co nam potrzeba.
Oferta w wersji testowej usługi nie jest zbyt bogata, ale w momencie premiery wszystko ulegnie zmianie. W rękach Disneya znajdują się już takie marki jak Marvel i Star Wars, a także National Geographic, dzięki czemu każdy znajdzie tu coś dla siebie. Największym problemem może okazać się początkowa dostępność usług, gdyż wiele praw zostało sprzedanych innym firmom i dane seriale i filmy trafią do serwisu, dopiero gdy wygasną umowy.
Na wyróżnienie zasługuje jakość materiałów, gdyż wszystkie najnowsze filmy dostępne ą w Full HD, a kompresja nie utrudnia oglądania. W Stanach Zjednoczonych miesięczny abonament kosztował będzie 6,99 dolara. Nie wiadomo jeszcze jaka cena będzie obowiązywać w naszym kraju.
Czy Netflix i HBO mają się czego bać?
Na razie nie wydaje się, żeby nowe serwisy zagroziły gigantom w branży. Wszystko zależy od ostatecznej jakości usług oraz dostępnych na stronach materiałów. Na premierę obu serwisów nie trzeba już długo czekać, dlatego też już niebawem przekonamy się o wszystkim na własne oczy.
JMI