SezON 23-24 Premiery
W nadchodzących miesiącach będziemy świadkami nie tylko powrotów wybitnych spektakli, ale także innowacyjnych podejść reżyserskich i scenograficznych | fot.: materiał partnera

Nowy sezon 2023/ 24 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej

Nowy sezon artystyczny w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej zapowiada się jako prawdziwe święto dla miłośników sztuki. Od prapremier przez koprodukcje międzynarodowe, po powroty klasycznych arcydzieł – każdy miłośnik muzyki i teatru znajdzie coś dla siebie. W nadchodzących miesiącach będziemy świadkami nie tylko powrotów wybitnych spektakli, ale także innowacyjnych podejść reżyserskich i scenograficznych.

Prapremiera „Ślepy tor” Krzysztofa Meyera

W październiku czeka nas wyjątkowe wydarzenie – prapremiera opery „Ślepy tor” autorstwa wybitnego polskiego kompozytora Krzysztofa Meyera z librettem napisanym przez Antoniego Liberę.

Koprodukcja z Salzburgiem: „Medea” Luigiego Cherubiniego

Styczeń przyniesie długo oczekiwaną koprodukcję z festiwalem w Salzburgu – operę „Medea” w reżyserii Simona Stone’a, który łączy elementy teatralne z projekcjami filmowymi.

Powrót klasyki: „Così fan tutte” Mozarta

W marcu na scenę powróci po długiej przerwie „Così fan tutte” w reżyserii Wojciecha Farugi, który przenosi akcję opery do Ameryki lat 60. i 70.

Wielki powrót: „Madame Butterfly” Pucciniego

Madame Butterfly
Wśród powrotów szczególną uwagę zwraca flagowy spektakl Opery Narodowej – „Madame Butterfly” Pucciniego | fot.: K. Bieliński

Wśród powrotów szczególną uwagę zwraca flagowy spektakl Opery Narodowej – „Madame Butterfly” Pucciniego. Ten nieśmiertelny hit, który od lat zbiera owacje na stojąco, w 2024 roku będzie obchodził swoje 25. urodziny. Realizacja Mariusza Trelińskiego i Borisa Kudlički to prawdziwa perła, która nadal zachwyca widzów na scenach operowych na całym świecie.

Koncertowa wersja „Beatrix Cenci” Ludomira Różyckiego

Maj przyniesie wyjątkowe doznania muzyczne z koncertową wersją opery „Beatrix Cenci”, opartej na dramacie Juliusza Słowackiego.

Mariusz Treliński: „Borys Godunow”

Po 13 latach przerwy Mariusz Treliński sięgnie ponownie po „Borysa Godunowa” Modesta Musorgskiego, ukazując mechanizmy władzy i skutki tyranii.

Baletowe arcydzieło: „Pinokio”

Kwiecień zaskoczy premierą baletu „Pinokio” w choreografii Anny Hop, opartej na powieści Carlo Collodiego.

Klasyki na scenie

W repertuarze pojawią się arcydzieła jak „Giselle”, „Bajadera” czy „Don Kichot”, a także współczesne adaptacje takie jak „Dracula” czy „María de Buenos Aires”.

„Dracula” – mroczny balet

Dracula fot.: E. Krasucka
„Dracula” to nie tylko opowieść o wampirze pragnącym miłości i krwi. To również głęboka refleksja nad ludzką naturą, pragnieniami i lękami | fot. E. Krasucka

„Dracula” to baletowa adaptacja znanej powieści Brama Stokera, która od lat fascynuje czytelników na całym świecie. Jednak to nie jedyna inspiracja dla tego przedstawienia. Twórcy czerpali również z oskarowej ekranizacji tej powieści w reżyserii legendarnego Francisa Forda Coppoli.

Kluczowym elementem spektaklu jest choreografia stworzona przez Krzysztofa Pastora. Jego interpretacja historii hrabiego Draculi znakomicie współgra z muzyką Wojciecha Kilara, która dodaje przedstawieniu odpowiedniej atmosfery i napięcia. Warto dodać, że Pastor stworzył tę choreografię na specjalne zamówienie West Australian Ballet, co świadczy o międzynarodowym charakterze i uznaniu tej produkcji.

Film i muzyka: „Amadeusz” Miloša Formana

Sezon zakończy się w kwietniu 2024 roku projekcją filmu „Amadeusz” z muzyką wykonywaną na żywo przez Chór i Orkiestrę Teatru Wielkiego.

Więcej informacji Pełny repertuar oraz więcej informacji dostępne są na oficjalnej stronie teatru: https://teatrwielki.pl.

Redo

Redo