Trzeba nadmienić, że w losowaniu mogą wziąć udział tylko paragony fiskalne – rachunki kelnerskie, faktury VAT czy potwierdzenia płatności kartą nie będą uznawane | fot.: materiały partnera zewnętrznego

Do końca października zostało niewiele dni – zarejestruj wszystkie paragony!

Emocje związane z pierwszym losowaniem Narodowej Loterii Paragonowej cały czas rosną. Już 16 listopada dowiemy się, czy nasz paragon okazał się tym szczęśliwym. Jednak żeby w ogóle brał udział w grze, musi być on zarejestrowany do 31 października.

Uczestnictwo w akcji nadzorowanej przez Ministerstwo Finansów opiera się na kilku zasadach. Jedną z nich jest konieczność zarejestrowania paragonu w miesiącu, w którym został on wystawiony. Warto przed pierwszym losowaniem przypomnieć pozostałe kwestie, umożliwiające sięgnięcie po atrakcyjne nagrody.

Kto może wziąć udział w loterii paragonowej?

Loteria skierowana jest do wszystkich osób pełnoletnich. Aby wziąć udział w losowaniu, należy wejść na stronę internetową www.loteriaparagonowa.gov.pl i za pomocą znajdującego się na niej formularza zarejestrować paragon fiskalny, opiewający na kwotę przynajmniej 10 zł.

– Każdy uczestnik loterii może zarejestrować dowolną liczbę paragonów. Wystarczy, że zgłosi je do końca miesiąca, w którym zostały wystawione – zaznacza Marcin Ciechowicz, ekspert Polskiego Centrum Kas Fiskalnych.

Zatem w pierwszym losowaniu, które odbędzie się 16 listopada, wezmą udział paragony zarejestrowane do 31 października. Zgłoszone dokumenty trzeba zachować do weryfikacji, gdyż na ich podstawie, w przypadku wygranej, będą wydawane nagrody.

Reguły te dotyczą również losowań nagród specjalnych (samochodów osobowych Opel Insignia), odbywających się co kwartał. Będą w nich brane pod uwagę paragony pochodzące z premiowanej w danym czasie branży. Pierwsza z nich to „Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne”.

Jak zarejestrować paragon?

Zgłoszenie paragonu nie wymaga korzystania z dodatkowych dokumentów. Nie sprawia trudności ani nie zabiera dużo czasu. Ważne jest natomiast poprawne wypełnienie formularza, znajdującego się na stronie internetowej loterii.

– Aby poprawnie zarejestrować paragon fiskalny, konieczne będzie umieszczenie w formularzu znajdujących się na wydruku informacji: numeru unikatowego kasy rejestrującej, NIP-u firmy, z której pochodzi dokument, daty sprzedaży, kolejnego numeru wydruku oraz kwoty brutto. Jeśli to nasze pierwsze zgłoszenie, należy również podać dane osobowe: adres e-mail i numer telefonu – informuje Marcin Ciechowicz.

Trzeba nadmienić, że w losowaniu mogą wziąć udział tylko paragony fiskalne – rachunki kelnerskie, faktury VAT czy potwierdzenia płatności kartą nie będą uznawane. Warto więc mieć na uwadze, czy zgodnie z prawem, podczas zakupu towarów bądź usług otrzymujemy od przedsiębiorcy poprawnie wystawiony paragon fiskalny, czy inny rodzaj dowodu sprzedaży.

W trosce o silną gospodarkę

Akcja nadzorowana przez Ministerstwo Finansów ruszyła 1 października i została zaplanowana na okrągły rok. Jej ideą jest propagowanie odpowiednich nawyków konsumenckich oraz nagradzanie przedsiębiorców, którzy biorąc udział w uczciwej konkurencji, odprowadzają należne podatki. Działania te mają na celu redukcję „szarej strefy”, a co za tym idzie – większe wpływy do budżetu państwa i budowanie silnej gospodarki.

Narodowa Loteria Paragonowa spotkała się z dużym zainteresowaniem. W pierwszym tygodniu trwania akcji Polacy zarejestrowali ponad milion paragonów. Obecnie liczba ta zdecydowanie przekracza 5 500 000. Przy tak dużej popularności loterii, Ministerstwo Finansów uwzględnia możliwość przedłużenia zabawy na kolejne pół roku.

W najbliższym losowaniu nagród na szczęśliwców czekają 2 tablety iPad Air 2 oraz samochód osobowy Opel Astra.

JS

Sprawdź także

Kasy fiskalne aktualizowane jak smartfon

Nowe kasy fiskalne będą aktualizowane jak smartfony

Za kilka miesięcy w Polsce zostaną wprowadzone rozwiązania prawne i technologiczne, które będą miały wpływ …