Rusza akcja Miliony Polaków, której celem będzie zebranie opinii jak największej liczby osób korzystających, bądź dopiero planujących korzystanie z usług bankowych, jak powinny one wyglądać oraz ile kosztować. Do kampanii edukacyjno-informacyjnej włączył się Związek Banków Polskich, który zadba m.in. o to, aby opinie klientów zostały wysłuchane przez środowisko bankowe. Dzięki pozyskaniu informacji bezpośrednio od klientów możliwe będzie określenie, jak powinna wyglądać najlepsza dla nich oferta.
W ramach akcji Miliony Polaków zostanie zrealizowane największe w naszym kraju badanie opinii dotyczące usług bankowych. Pomysł na przeprowadzenie tego typu kampanii informacyjno-edukacyjnej połączonej z badaniem powstał dzięki zgłoszeniom i prośbom tysięcy internautów.
Konto osobiste, czyli popularny ROR, to podstawowy produkt bankowy. Polacy coraz częściej korzystają z niego przez Internet. Najnowsze dane z raportu NetB@nk publikowanego kwartalnie przez ZBP pokazują, że banki prowadzą już ponad 30 mln rachunków umożliwiających korzystanie z bankowości elektronicznej. 14,5 mln z tych kont to rachunki aktywne, wykorzystywane do dokonywania transakcji każdego miesiąca. Średnia wartość przelewu wykonywanego przez właścicieli tych rachunków wynosi ponad 1100 zł. Konto bankowe to jednak nie tylko możliwość wykonywania przelewów, to także cały szereg dodatkowych funkcjonalności, jak zakładanie lokat, doładowania telefonów, płacenie powiązaną z kontem kartą za zakupy, korzystanie z debetu oraz wiele innych możliwości i udogodnień. Coraz popularniejsza staje się także bankowość mobilna, czyli dostęp do banku za pośrednictwem smartfona czy tabletu, praktycznie z każdego miejsca i o każdej porze. Bardzo wiele podstawowych usług bankowych nie wiąże się z żadnymi opłatami. Analiza ekspertów Comperia.pl pokazała, że aż 16 spośród 27 największych banków oferuje bezpłatne prowadzenie konta, natomiast w 9 kolejnych rachunek może być darmowy po spełnieniu określonych warunków.
Czy klienci banków wiedzą, które z usług bankowych są darmowe, za jakie z nich płacą oraz co można zrobić, aby uzyskać zwolnienie z opłat? Dyskusje na forach internetowych oraz liczba blogów na temat bankowości pokazują, że bardzo wiele osób interesuje się tym zagadnieniem. To właśnie dzięki ich inspiracji powstała akcja Miliony Polaków. Jej celem będzie nie tylko zbadanie wiedzy Polaków w zakresie funkcjonalności usług bankowych, ale także zebranie ich oczekiwań co do oferty produktowej.
– Od lat jesteśmy obecni w Internecie i dostarczamy ludziom wiedzy na temat produktów bankowych. Analizując przesyłane przez klientów komentarze postanowiliśmy stworzyć platformę wymiany opinii i forum, które pozwoli ludziom na przekazanie bankom, czego od nich oczekują. Tak powstała akcja Miliony Polaków – mówi Karol Wilczko z Comperia.pl, jeden z organizatorów akcji. – Zaprosiliśmy do współpracy Związek Banków Polskich i liczymy, że opinie osób biorących udział w akcji zostaną przekazane właściwym gremiom działającym na forum samorządu bankowego. Jesteśmy przekonani, że banki życzliwie potraktują tę inicjatywę i wysłuchają głosu klientów – dodaje.
Akcja Miliony Polaków będzie największym badaniem opinii o produktach bankowych, jakie do tej pory zostało zrealizowane. Klienci zdecydują, jak według nich powinno wyglądać idealne konto bankowe, jakiego rodzaju usługi mają dla nich wymierną wartość, a także co bezwzględnie nie powinno wiązać się z opłatami z ich strony.
– Dzięki możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami usług bankowych i osób, które dopiero planują budowanie swoich relacji z bankami, akcja Miliony Polaków będzie posiadać duże walory edukacyjne. Środowisku bankowemu zależy na tym, aby w sposób rzetelny i obiektywny pokazywać rolę sektora bankowego we współczesnej gospodarce, a także dlaczego warto wspierać obrót bezgotówkowy – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich. Zależy nam również na tym, aby dobrze poznać preferencje i oczekiwania klientów i mam nadzieję, że opinie te będą mogły stać się pewnego rodzaju drogowskazem i inspiracją przy tworzeniu przyszłych ofert produktowych w niejednym banku – dodaje.
Badanie inaugurujące akcję Miliony Polaków ma pokazać dominujące preferencje dotyczące kont osobistych. Projekt ten jest owocem współpracy porównywarki finansowej Comperia.pl, Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych oraz Związku Banków Polskich. To przede wszystkim zaangażowanie ze strony ZBP pozwoli na przekazanie głosu osób biorących udział w badaniu środowisku bankowemu. Głos ten będzie tym mocniejszy, im więcej osób weźmie udział w akcji.
Osoby uczestniczące w badaniu mogą także wziąć udział w konkursie. Odpowiadając na jedno dodatkowe pytanie mają szansę wygrać jednego z 55 smartwatchy Sony SW2. W ramach platformy Miliony Polaków otrzymają też „przewodnik bankowania 2016”, czyli vademecum tego w jakie usługi i możliwości banki zaopatrują swoich klientów i jak optymalnie z nich korzystać.
– Sam fakt, że akcja Miliony Polaków ruszyła oraz, że uzyskała wsparcie Związku Banków Polskich pokazuje, że bankom zależy na głosie klientów, że otwierają się na ich doświadczenie i opinię – podsumowuje – Karol Wilczko.
Materiałpartnera zewnętrznego