Zapowiedź Diablo IV była najważniejszym wydarzeniem niedawnego BlizzConu 2019. Premiera najnowszego zwiastuna czwartej części kultowej serii gier z gatunku dark fantasy zelektryzowała fanów na całym świecie. Jedno jest pewne, będzie krwawo i mrocznie.
Fabuła Diablo IV
Akcja Diablo IV rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach z Diablo III, kiedy to mieszkańcy wyniszczonego na skutek działań Królestwa Niebios i Płonących Piekieł Sanktuarium wpadają w sidła Lilith. Powrót demoniczej królowej Sukkubów zaprezentowano w głośnym zwiastunie, wskazując, że będzie ona głównym antagonistą w grze. Klimat ma być mroczniejszy niż w Diablo III, które podzieliło fanów. W najnowszej odsłonie nie zabraknie inspiracji Diablo II, które można dostrzec w materiałach udostępnionych przez Blizzard w rozdzielczości 4K.
Świat Sanktuarium
Twórcy postawili na otwarty, wspólny świat, który gracz może do woli eksplorować. W trakcie rozgrywki trafimy do pięciu zróżnicowanych regionów – zalesionego Scosglen, odległych Strzaskanych Szczytów, pustyni Suchych Stepów i Kedżystanu oraz na bagna Hawezar. Światy będziemy przemierzać przy pomocy naszego wierzchowca. Każda z krain posiada cenne skarby oraz groźnych przeciwników, którzy na nas czyhają. Kolejność odwiedzania regionów jest dowolna. W międzyczasie gracz może brać udział w wydarzeniach publicznych z innymi graczami lub odwiedzić miejsca spotkań graczy w miastach, gdzie można dołączyć do drużyny lub pohandlować. Wyjątki stanowią lochy, które posiadać będą charakter prywatny dla pojedynczych graczy bądź drużyn. W trakcie rozgrywki możemy być zachęcani do ich tworzenia. Nie będzie to jednak wymóg.
Klasy Postaci Diablo IV
Graczom przysługiwać będzie możliwość wyboru jednej spośród pięciu unikalnych klas bohaterów. Podczas BlizzConu zdradzono, że wśród nich znajdować się będą postacie znane już z Diablo II tj. barbarzyńca, czarodziejka oraz druid. Ponadto gra oferuje zaawansowane opcje personalizacji naszych bohaterów (tj. płeć, wygląd, umiejętności) oraz wierzchowców.
Minusy
To co wielu może się nie spodobać to fakt, że gra wymaga stałego połączenia z internetem. Jednakże brak trybu offline nie jest jednoznaczny z brakiem możliwości przeprowadzenia samodzielnej kampanii fabularnej.
Blizzard zatrudnił projektanta Wiedźmina
Dyrektorem kreatywnym Diablo IV został Sebastian Stępień, który w styczniu przeszedł ze studia CD Projekt Red do Blizzard.
– Chcemy przedstawić bardziej przyziemną fabułę niż w Diablo 3, a najlepszym sposobem na to jest zaoferowanie graczom możliwości odkrywania historii zwykłych ludzi. Podczas zabawy natrafimy na ponad setkę wiosek, w których poznamy losy i problemy ich mieszkańców – mówi.
Stępień nie tylko pełnił funkcję dyrektora kreatywnego Cyberpunk 2077, ale także nadzorował prace nad fabułą gry. Był również głównym projektantem historii w serii Wiedźmin. Nie dziwi zatem fakt, iż przykłada od wiele uwagi do kwestii fabuły i scenariusza.
Kiedy premiera Diablo IV?
Choć w sieci pojawiły się już pierwsze gameplay’e to oficjalna data premiery gry na rynku wciąż pozostaje nieznana. Stojący na czele projektu Luis Barriga podkreślił, iż nie bez powodu zrezygnowano z napisu „wkrótce” w zwiastunie. Sami twórcy nie ukrywają, że na finalny produkt trzeba będzie jeszcze poczekać. Pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość.
NCI