Pierwsze ultrasonografy zawitały w placówkach medycznych na przełomie lat 60. i 70. XX wieku, zmieniając oblicze diagnostyki medycznej. Od tamtej pory badanie USG to wciąż jedno z najczęściej wykonywanych badań obrazowych. Jest pełni bezbolesne, bezpieczne i nieinwazyjne, a także może być wykonywane z dowolną częstotliwością, bez negatywnych skutków ubocznych. Nie …
Czytaj więcej »Rezonans magnetyczny a tomografia komputerowa – różnice i podobieństwa
Czy tomografia komputerowa jest tym samym badaniem, co rezonans magnetyczny? A jeśli nie, to na czym polega różnica? Jakie są przeciwwskazania do wykonania powyższych badań? Czym różni się rezonans magnetyczny od tomografii komputerowej? Tomografia komputerowa oraz rezonans magnetyczny wykonywane są w celu uzyskania dokładnych zdjęć wnętrza naszego ciała. Choć wspomniane …
Czytaj więcej »Profilaktyczne bilanse biologiczne, czyli nowatorski sposób na zdrowie
Specjaliści tłumaczą, że celem profilaktycznym bilansów biologicznych (PBB) z jednej strony jest wykrycie niedoborów i nadmiarów witamin, mikroelementów czy kwasów tłuszczowych, a z drugiej sprawdzenie, jak funkcjonują będące ze sobą w ścisłym powiązaniu poszczególne układy w organizmie. Celem PBB nie jest zatem diagnozowanie choroby, lecz stanu zdrowia danego pacjenta. Ogromne znaczenie ma tutaj badanie mikrobioty, dzięki …
Czytaj więcej »6 sposobów na oszczędzanie
Aż 88 procent Polaków uważa, że oszczędzanie to powód do dumy, ponieważ zapewnia nam bezpieczeństwo i stabilizację życiową, wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie PKO Banku Polskiego. Jednocześnie systematycznie odkłada pieniądze tylko co piąty ankietowany. Jak oszczędzają Polacy? – Czynniki, które zniechęcają nas do oszczędzania są bardzo …
Czytaj więcej »Centra handlowe dopasowują się do nowych klientów
Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki. Z kolei 30 proc. klientów to entuzjaści zakupów. …
Czytaj więcej »