Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroluje sieci handlowe i sprawdza, czy sztucznie nie zawyżały cen masła. Największy w południowej Polsce producent cukru został wezwany do ujawnienia swoich kontrahentów i umów z dostawcami. Kontrole trwają też na rynku skupu jabłek i mleka. To efekt trzech miesięcy obowiązywania ustawy o przewadze kontraktowej, która ma chronić małych dostawców przed nieuczciwymi praktykami …
Czytaj więcej »Jak rozpocząć działalność w internecie?
Statystyki podają, że handel w sieci staje coraz bardziej popularny, a nawet staje się zagrożeniem dla handlu tradycyjnego. Jeśli chodzi o inne kraje, to ilość dokonywania transakcji w internecie jest naprawdę duża. W Polsce również, aczkolwiek do bardziej rozwiniętych państw jeszcze nam brakuje. Mimo to eksperci podkreślają, że to kwestia …
Czytaj więcej »Europa – kto handluje w niedzielę
13 spośród 30 krajów w Europie nie posiada żadnych restrykcji dotyczących handlu w niedzielę, 15 krajów w ciągu ostatnich 10 lat przechodziło proces rozluźnienia prawa i ograniczenia restrykcji handlu w niedziele, 5 spośród 30 krajów posiada minimalne ograniczenia dotyczące jedynie sprzedaży alkoholu oraz dni świątecznych – wynika z danych Polskiej …
Czytaj więcej »Triki dobrego sprzedawcy
Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Właściciele sklepów stosują wiele sztuczek, aby zwiększyć swoje zyski i zachęcić do robienie zakupów właśnie u nich. Zdaniem fachowców najcenniejszą umiejętnością jest sztuka …
Czytaj więcej »Skuteczny handlowiec lubi swoich klientów
To, czy klient dokona konkretnego zakupu, zależy zarówno od jego potrzeb, jak i od tego, czy handlowiec wzbudzi jego zaufanie, a kontakt z nim okaże się przyjemny. Profesjonalny sprzedawca powinien dysponować odpowiednimi umiejętnościami, doświadczeniem, ale także cechami osobowości, które ułatwią mu pracę z klientem. Zacznijmy od umiejętności, bo te może …
Czytaj więcej »Profesjonalne zakupy wymagają negocjacji
Negocjacje dotyczące zakupów powinny przebiegać podobnie jak wszystkie inne negocjacje biznesowe. Niestety, rozmowy handlowe bardzo często koncentrują się wyłącznie na cenie, a to sprawia, że wygrywają oferty najtańsze, ale nie najlepsze. W ostatnich latach presja na jak najniższe ceny w obszarze transakcji zawieranych pomiędzy przedsiębiorstwami jeszcze wzrosła. Koncentracja na cenach …
Czytaj więcej »100 mln zł strat dla państwa jako efekt działania władz Warszawy – handlowcy wzywają Ministra Morawieckiego do roli mediatora
Polscy przedsiębiorcy zatrudnieni w handlu wzywają w Liście otwartym Ministra Rozwoju – Mateusza Morawieckiego do wystąpienia w roli mediatora i stanowczą reakcję w sporze z władzami Rady miasta Warszawy. Handlowcy protestują przeciw decyzjom Rady Miasta dotyczącym odbieraniu i ograniczaniu koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych w Warszawie. Jednocześnie informują o skierowaniu …
Czytaj więcej »Podatek od supermarketów w trzech stawkach
ieci handlowe oraz sklepy detaliczne będą płaciły podatek od handlu według trzech stawek – wynika z komunikatu Ministerstwa Finansów. Podstawowa stawka wynosić będzie 0,7 proc. i dotyczyć będzie przychodów do kwoty 300 mln złotych miesięcznie. Powyżej tej kwoty sprzedawcy zapłacą podatek wynoszący 1,3 procenta. Ustawa przewiduje także osobną stawkę na poziomie 1,9 proc. …
Czytaj więcej »Podatek od sieci handlowych na początku roku?
Trwają prace nad ostatecznym kształtem podatku od wielkopowierzchniowych sieci handlowych. Autorzy pomysłu przekonują, że będzie on skonstruowany tak, by wyrównać szanse między polskimi a zagranicznymi handlowcami oraz by zatrzymać w Polsce generowane przez zagraniczne sieci handlowe zyski. Przedstawiciele branży pomysł krytykują, twierdząc, że jest to rozwiązanie niekonstytucyjne, które odbije się zarówno na dostawcach, …
Czytaj więcej »Jak wejść do sieci sklepów spożywczych?
Dla niedużej firmy wprowadzenie produktów do sieci sklepów spożywczych stanowi poważne wyzwanie. Czy można coś zrobić, aby ułatwić sobie drogę na sklepowe półki? Tak – trzeba przygotować dobrą ofertę oraz nawiązać kontakty z kupcami. Wielu małych i średnich producentów żywności chciałoby zobaczyć swoje produkty na półkach sklepów takich jak Biedronka, …
Czytaj więcej »