Marketing sensoryczny ma na celu wywołać pożądane decyzje zakupowe konsumenta, nasilić i wzbogacić jego emocjonalne przywiązanie do marki oraz pozytywnie wpływać na świadomość brandu, wyróżniając go na tle innych. Marketing sensoryczny oddziałuje na klienta za pomocą pięciu bodźców sensorycznych. Jednak tylko jeden ze zmysłów, może oddziaływać na aż siedmiu płaszczyznach – zmysł wzroku. …
Czytaj więcej »Marketing sensoryczny w okresie świątecznym
Świąteczny wir zakupów to jeden z najlepszych okresów dla sprzedawców i czas wzmożonych działań marketingowych. Wielu przedsiębiorców uważa święta za żniwa, ponieważ w tym okresie generowane są niespotykane w skali roku zyski. Nic jednak nie dzieje się bez przyczyny, a więc żeby uzyskać wysokie profity, w wielu przypadkach wymagane jest …
Czytaj więcej »Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż w sklepach
Jak wynika z analiz firmy Mood Polska, w okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki zwiększają wydatki na działania, które kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane dekoracje, specjalne zapachy oraz muzykę. Coraz częściej stawiają także na marketing dotykowy. Wszystko po to, aby przyciągnąć klienta i wydłużyć czas …
Czytaj więcej »Muzyka w restauracji, która przyciąga gości
Goście restauracji i innych konceptów gastronomicznych, kupują nie tylko posiłki, ale w dużym stopniu płacą także za wspomnienia i wrażenia, jakie wynoszą ze sobą do domu. Bardzo często, nawet z pozoru nieistotne kwestie i detale zmysłowe składające się na atmosferę lokalu i jego klimat otoczenia, okazują się niezmiernie ważne. Odpowiednio …
Czytaj więcej »Jakie kolory wpływają na pobudzenie apetytu oraz lepszy nastrój gości w restauracji?
Chcąc przyciągnąć klienta do restauracji, przede wszystkim koncentrujemy się na smacznej kuchni. Warto jednak zadbać o odpowiednie wnętrze naszego lokalu. Oprócz oryginalnych i praktycznych rozwiązań architektonicznych, powinniśmy położyć szczególny nacisk na dobór odpowiednich barw i kolorów. Dlaczego? Dlatego, że kolorystyka wnętrza odgrywa ogromną rolę w budowaniu wyjątkowego klimatu i nastroju, …
Czytaj więcej »Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.
W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i aromaty oraz muzykę. Sprzedawcy coraz częściej zachęcają także klientów by wręcz brali produkty „do ręki”. Wszystko po to, aby przyciągnąć konsumenta, wydłużyć czas jego pobytu w …
Czytaj więcej »Jak koncerny motoryzacyjne angażują klientów wokół swoich marek?
Przemysł samochodowy, który wart jest obecnie tryliony dolarów, jest wyśmienitym przykładem biznesu, w którym wprowadzanie nowej marki bądź modelu auta, zazwyczaj łączy ze sobą praktycznie wszystkie elementy udanego scenariusza marketingowo-sprzedażowego, skierowanego do klientów: przyjemność, opowieść, oczekiwanie na zakup produktu, postęp, obrzędy i tradycję oraz oddziałujący na wszystkie zmysły człowieka – …
Czytaj więcej »Triki dobrego sprzedawcy
Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Właściciele sklepów stosują wiele sztuczek, aby zwiększyć swoje zyski i zachęcić do robienie zakupów właśnie u nich. Zdaniem fachowców najcenniejszą umiejętnością jest sztuka …
Czytaj więcej »Świąteczny nastrój kontrolowany
W okresie świątecznym rośnie zainteresowanie usługami marketingu sensorycznego. Sklepy chcą budować atmosferę, bo odpowiednio dobrane barwy, przyjemne zapachy i muzyka przyciągną klientów i skłoni ich do pozostania dłużej, w efekcie wydadzą więcej. Dwie trzecie decyzji podejmowanych przez konsumentów ma miejsce w punkcie handlowym lub usługowym. Właściwe zastosowanie marketingu sensorycznego sprawia, że sprzedaż wzrasta powyżej 30 …
Czytaj więcej »Myślisz, że sam robisz zakupy? Sprawdź sztuczki sprzedawców
Kupujemy oczami – tak twierdzi wielu sprzedawców. Okazuje się jednak, że nie tylko wzrok powoduje, że chętniej sięgamy po portfel. Wiedzą o tym marketingowcy, którzy starają się kusić wszystkie pięć naszych zmysłów. Kiedy klient przychodzi do sklepu po jedną określoną rzecz marketingowcy starają zrobić się wszystko, aby w danym sklepie …
Czytaj więcej »