Zmiany pokoleniowe na rynku pracy są nieuniknione. Każdą kolejną generację cechują inne predyspozycje. Szczególny wpływ na ich zmianę ma historia, otoczenie i nowe technologie. Każdy z tych elementów warunkuje sposób, w jaki człowiek postrzega świat i jakim jest pracownikiem. Skupmy się na trzech pokoleniach, które obecnie mają największe znaczenie na rynku …
Czytaj więcej »Centrum rozrywki w kieszeni – milenialsi a technologie
Zachowanie i przyzwyczajenia pokolenia milenialsów mają obecnie największy wpływ na rozwój sektora TMT (telekomunikacji, mediów i technologii). Choć największą popularnością wśród młodych użytkowników cieszą się smartfony, to wciąż niezastąpione są laptopy i desktopy. Na znaczeniu traci natomiast telewizja. Centrum rozrywki stają się smartfony. Coraz rzadziej służą jednak do tradycyjnych rozmów głosowych, częściej do …
Czytaj więcej »Pokolenie Y – praca czy wartości?
Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni między 1983 a 1994 rokiem, coraz częściej opierają swoją karierę na wartościach osobistych. Blisko połowa przyznała, że odmówiła wykonania w pracy zadania, które kłóciło z ich zasadami etycznymi – wynika z badania Deloitte. System wartości ma coraz większe znaczenie również dla innych grup pracowników oraz dla pracodawców. Na pierwszym miejscu stawiane …
Czytaj więcej »Millenialsi to trudny klient
Millenialsi, czyli pokolenie urodzone w latach 1980–2000, chętnie zaspokajają swoje potrzeby konsumenckie, nie należą jednak do łatwych klientów. Nie ufają tradycyjnym mediom i nie sugerują się reklamą. Autorytetami są dla nich blogerzy i eksperci w danych dziedzinach. Przy zakupach chętnie też zasięgają opinii rodziców i przyjaciół. Najlepszym sposobem dotarcia do nich są media społecznościowe. Millenialsi, nazywani także …
Czytaj więcej »Centra handlowe dopasowują się do nowych klientów
Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia wolnego czasu i chętnie korzystają z ich oferty usług i rozrywki. Z kolei 30 proc. klientów to entuzjaści zakupów. …
Czytaj więcej »