Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontroluje sieci handlowe i sprawdza, czy sztucznie nie zawyżały cen masła. Największy w południowej Polsce producent cukru został wezwany do ujawnienia swoich kontrahentów i umów z dostawcami. Kontrole trwają też na rynku skupu jabłek i mleka. To efekt trzech miesięcy obowiązywania ustawy o przewadze kontraktowej, która ma chronić małych dostawców przed nieuczciwymi praktykami …
Czytaj więcej »Chcesz odsłuchać nagranie z infolinii? Możesz mieć z tym problem
Rozmowy na infoliniach są nagrywane ale gdy pojawi się problem to dostęp do zapisu nie zawsze jest taki prosty. Z informacji, które docierają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że konsumenci nie zawsze mają dostęp do treści nagrania, zwłaszcza w toku postępowania reklamacyjnego. Z drugiej strony, operatorzy telekomunikacyjni w …
Czytaj więcej »Umowa deweloperska – jakie zapisy są niedozwolone?
Można by sądzić, że umowa zawarta pomiędzy klientem a sprzedawcą jest wyłączną sprawą tych dwóch stron. Jeśli jednak klientem jest konsument, a sprzedawcą firmą, pojawia się ryzyko, że przedsiębiorca będzie chciał narzucić korzystne dla siebie warunki umowy. Rejestr Klauzul Niedozwolonych oraz baza decyzji Prezesa UOKiK mają zapobiegać takim sytuacjom. Choć …
Czytaj więcej »UOKiK przestrzega: czytajmy etykiety masła
Masło zawiera minimum 80 proc. tłuszczu mlecznego i ani grama roślinnego, a dozwolone dodatki to jedynie beta-karoten oraz sól. W sklepach są również dostępne masła roślinne, które w rzeczywistości są margaryną, a także produkty o innych podobnych nazwach, które mogą wprowadzać w błąd. Dlatego konsumenci powinni uważnie czytać etykiety, szczególnie wtedy, gdy cena towaru jest …
Czytaj więcej »UOKiK ostrzega przed operatorem telekomunikacyjnym
UOKiK ostrzega: jak wynika z wpływających do Urzędu skarg konsumentów, oferująca usługi telekomunikacyjne spółka PGT, działająca pod nazwą Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK Do Urzędu Ochrony …
Czytaj więcej »UOKiK ostrzega: z tych stron lepiej nie korzystać
UOKiK ostrzega: ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, oferty.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.pl – te strony prowadzone przez przedsiębiorcę Tomasza Braniewskiego mogą powodować znaczne straty dla klientów. To pierwszy przypadek, w którym Urząd korzysta z ostrzeżenia konsumenckiego Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały dotyczące niezgodnych z prawem praktyk Tomasza Braniewskiego, właściciela firmy Invest-Net …
Czytaj więcej »Zwrot a reklamacja – kiedy możesz oddać towar?
Konsumenci często mylą pojęcia zwrotu i reklamacji. Myślą, że sklep ma obowiązek przyjąć towar nawet, jeżeli nie jest on wadliwy. Jednak okazuje się, że różnica między tymi dwoma pojęciami jest ogromna. Na czym polega? – Jeżeli kupujemy w sklepie tradycyjnym to przedsiębiorca, czyli sklep, nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu towaru …
Czytaj więcej »Biznesowy falstart Alfa Star. Operator miał kłopoty wcześniej
Sobotnia informacja o niewypłacalności biura podróży Alfa Star zaskoczyła klientów postrzegających je jako stabilnego touroperatora. Firma zaliczyła jednak już wcześniej biznesowe potknięcie – właśnie mija rok od głośnych wydarzeń wokół niedoszłej linii lotniczej 4You Airlines. Spółka pobierała od klientów opłaty za loty, nie mając koncesji wymaganej do przewozu lotniczego. Z …
Czytaj więcej »UOKiK: Przybywa zgłoszeń o wadliwych produktach
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafia coraz więcej zgłoszeń o wadliwych produktach. W ubiegłym roku było ich 116, o 1/3 więcej niż rok wcześniej. Najwięcej wad odkrywanych jest w samochodach, produktach dla dzieci oraz wyrobach elektronicznych. – Jeżeli przedsiębiorca, który wprowadza dany produkt na rynek, stwierdzi lub uzyska informację, że ten produkt jest niebezpieczny, to …
Czytaj więcej »