telefon stacjonarny w firmie
Telefonów stacjonarnych używanych dzisiaj w firmach nie można porównać wprost do wyobrażenia, które większość osób ma przed oczami. Nie są już to toporne kanciaste urządzenia wyposażone w prostą klawiaturę numeryczną i słuchawkę przyczepioną do kabla | fot.: StockAdobe

Czy telefony stacjonarne mają jeszcze rację bytu?

Telefony stacjonarne zazwyczaj kojarzą się każdemu z minioną epoką. W dużej mierze jest to zrozumiałe, ponieważ w dzisiejszych czasach korzysta z nich niezwykle mało osób. Jednak niewielu zdaje sobie sprawę, ze w dużych firmach telefony stacjonarne wciąż są niezastąpione. Dlaczego tak się dzieje?

Nowa technologia

Telefonów stacjonarnych używanych dzisiaj w firmach nie można porównać wprost do wyobrażenia, które większość osób ma przed oczami. Nie są już to toporne kanciaste urządzenia wyposażone w prostą klawiaturę numeryczną i słuchawkę przyczepioną do kabla. Jak więc wyglądają? Jest to system VoIP, który w dużym uproszczeniu działa jak system telefonii stacjonarnej, która do działania nie potrzebuje telefonu podłączonego do kabla, lecz urządzenia z dostępem do internetu. Tworzy to wiele wspaniałych możliwości.

Niskie koszta

Ze względu na możliwość korzystania z telefonów stacjonarnych nie tylko na komputerach, ale również na innych urządzeniach z dostępem do internetu, można w bardzo dużym stopniu ograniczyć koszta. Będzie to dotyczyło nie tylko zakupu nowych urządzeń, ale również ich serwisowania, czy ewentualnej wymiany. Z tego względu korzystanie z tego systemu może okazać się bardzo korzystne finansowo.

Zaskakujące statystyki

Intrygujący może być fakt, że do telefonii stacjonarne niezwykle mocno przekonane są duże oraz największe przedsiębiorstwa. W przypadku tych mniejszych schodzi ona na dalszy plan lub wcale nie występuje. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta. największe zalety telefonii stacjonarnej mogą zostać wykorzystane w wielopoziomowym przedsiębiorstwie, które buduje określone struktury. Dzięki temu uprawiona jest nie tylko komunikacja, ale również kontakt z klientem. W przypadku firm bardzo małych, gdzie często rola pojedynczego pracownika jest bardzo wielopłaszczyznowa, stosowanie tego typu rozwiązań jest bezcelowe, ponieważ nie można sprawnie wykorzystać jego największych zalet. Warto jednak planować wprowadzenie telefonów stacjonarny już w momencie zakładania firmy. Dlaczego? Ponieważ przy odpowiednio zbudowanych strukturach, możliwe jest nie tylko sprawne wprowadzenie tej formy komunikacji, ale również osiągnięcie z niej maksymalnych korzyści, zarówno wydajnościowych, jak i finansowych.

Ułatwienie pracy

Ze względu na dużą ilość opcji oferowanych przez system, możliwe jet usprawnienie pracy pracowników. Dzieje się tak poprzez funkcję takie, jak automatyczne łączenie konkretnych numerów z odpowiednim konsultantem, czy też system numerów wewnętrznych umożliwiający sprawne łączenie się pomiędzy poszczególnymi oddziałami firmy. Dodatkowo zależnie od wykorzystywanej do dzwonienia platformy, możliwe jest wyświetlanie całej historii połączeń z danym numerem, co może być bardzo pomocne we wszelkiego rodzaju działach obsługi klienta. System telefonii stacjonarnej umożliwia również zainstalowanie w nim wielu systemów w dużym stopniu automatyzujących sam proces przekierowywania dzwoniącej osoby do konkretnego działu, co może w dużym stopniu odciążyć pracę, chociażby sekretarki.

Jak widać, telefony stacjonarne wciąż mają się dobrze, i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

TSZ