Chciałbyś zaproponować Klientom firmową aplikację mobilną, ale nie wiesz, czy to dobry pomysł? W takim przypadku zastanów się nad tym, jak często sam korzystasz z telefonu oraz jak wiele aplikacji masz na nim zainstalowanych. Już sam ten eksperyment powinien zmienić Twój sposób myślenia o tego typu działaniach. Zanim jednak zaczniesz szukać kontaktu do najbliższego software house’u, dowiedz się więcej o kosztach, jakie związane są ze stworzeniem aplikacji.
Jakie kwestie mają wpływ na ostateczną cenę aplikacji mobilnej?
Pierwszym ważnym czynnikiem, który będzie bardzo istotny w przypadku wyceny aplikacji mobilnych, będzie system operacyjny, na jaki będą one tworzone. Na początek tylko Android, a może od razu chciałbyś wystartować też na iOS? Ma to ogromne znaczenie ze względu na to, że programiści używają zupełnie innych języków, aby stworzyć gotowy produkt. Kolejnym aspektem będzie działanie aplikacji oraz jej funkcjonalność. Im bardziej skomplikowany projekt, tym bardziej możesz być pewny, że cena będzie wzrastać. Dodatkowo w wycenę wlicza się projekt graficzny, czas, testowanie, wprowadzanie poprawek oraz wiele innych, ważnych zadań, które będą istotne dla finalnego efektu. Jeśli w Twojej firmie nie zatrudniasz osoby, która będzie w stanie poradzić sobie z dalszą obsługą aplikacji, warto też więc uwzględnić w planach dalsze wydatki, związane z tą inwestycją. Najprostsza odpowiedź, jeśli chodzi o cenę aplikacji mobilnych to kwota od kilku do kilkuset tysięcy złotych – dlatego najpierw warto zebrać wyceny od różnych firm, a także zastanowić się nad tym, czy tego typu działania są Twojej firmie naprawdę potrzebne.
Kiedy warto inwestować w aplikacje mobilne?
Jeśli prowadzisz mały sklep, a Twoja strona internetowa jest świetnie dostosowana do wyświetlania w przeglądarkach w wersji mobilnej, aplikacje internetowe to nie kierunek dla Ciebie. Tego typu rozwiązania powinny przede wszystkim usprawniać korzystanie z firmowej oferty, będzie więc miało to sens w przypadku stworzenia specjalnej platformy dla Klientów hurtowych lub np. wtedy, kiedy Twoje usługi wymagają rezerwacji w konkretnym terminie. Każdy dobry software house powie Ci, kiedy będzie to nietrafiony pomysł – warto więc sprawdzić, jak przebiega proces współpracy z Klientem, aby nie okazało się, że obie strony tracą czas. Na szczęście na rynku jest wiele doświadczonych marek, takich jak Appchance, które potrafią realnie ocenić, czy aplikacje internetowe w danym przypadku to najlepszy kierunek. Jeśli Twoje wyniki sprzedaży wydają Ci się zbyt niskie, warto skupić się na marketingu internetowym – począwszy od kampanii Google Ads, aż po social media i tworzenie ciekawego contentu. Koniecznie też zapoznaj się z koncepcją lejka sprzedażowego, aby świadomie docierać do potencjalnych Klientów i tworzyć z nimi zaangażowaną społeczność. Zrozumienie procesów, które pokonuje każdy konsument jest bardzo istotne, zwłaszcza, że wcale nie jest to krótka droga – dlatego też najczęściej jedna reklama nie zadziała od razu. Zastanów się więc, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze i działaj!
Materiał partnera