Bezpośredni kontakt z klientem daje wiele możliwości. Jest on o tyle dobrą opcją, że dzięki mimice twarzy można poznać intencje, jak i emocje rozmówcy. Odbywając rozmowę przez telefon, może być o wiele trudniej rozgryźć osobę po drugiej stronie i dowiedzieć się, jakie odczucia ma ona obecnie.
Właśnie dlatego pracownicy call center powinni być odpowiednio przygotowani. Dobry sprzęt, organizacja i taktyka pomogą w zwiększaniu produktywności oraz wydajności. Czasem też niezbędne są firmy wyciągające pomocną dłoń, takie jak Axium. Są sposoby, które sprawią, że rozmowa przez telefon będzie bardziej skuteczna niż ta, która odbywa się twarzą twarz. O jakich metodach i narzędziach mowa?
Wyposażenie pracownika call center
Skupienie. To właśnie dzięki niemu zazwyczaj praca robi się bardziej efektywna. Zadanie, jakim jest rozmowa z osobą po drugiej stronie, która nie zawsze jest chętna do odebrania telefonu, wymaga odpowiedniego sprzętu. Jednym z przedmiotów wpływających na skupienie są słuchawki. Call center to miejsce, gdzie szum i dźwięk niesie się z biura do biura. Dobre słuchawki sprawią, że pracownik poczuje spokój i nie usłyszy rozpraszającego go hałasu. Będzie on mógł skupić się tylko i wyłącznie na rozmowie ze swoim klientem.
Zaraz po słuchawkach, call center wymaga odpowiedniego narzędzia pracy, jakim jest laptop wyposażony w najnowszą i najlepszą technologię. Komputer powinien mieć dostęp do systemów telekonferencji (na przykład firmy Axium), aby móc prezentować klientom produkt online oraz aplikacje biznesowe, które zaplanują jego pracę i przypomną o ewentualnych spotkaniach. Dobra organizacja jest podstawą sukcesu – drugą są słuchawki. Call center to świetne możliwości, które trzeba odkryć.
Organizacja pracy w call center
Wyżej wspomniana organizacja jest niezwykle istotna, ale nie każdy wie, na czym ona tak właściwie polega. Przede wszystkim na planowaniu swoich zadań i odhaczaniu tych, które zostały już wykonane. Jeśli spotkanie nie odbyło się z dowolnej przyczyny lub potencjalny klient nie odebrał telefonu, najlepiej przenieść próbę kontaktu na inny dzień – najgorsze, co można zrobić, to zrezygnować z zadania, zamiast przenieść je na inny dzień. Pracownik najmniej produktywny to ten, który poddaje się i włącza ulubioną muzykę i zakłada słuchawki. Call center to z pewnością miejsce dla zorganizowanych, zdeterminowanych osób.
Materiał partnera