Internet daje w zasadzie nieograniczone możliwości docierania do potencjalnych klientów. Możesz wykorzystać wiele kanałów i analizować wyniki. Celem jest pozyskiwanie leadów, czyli kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Jakie są najskuteczniejsze sposoby realizacji tego celu?
Internet daje w zasadzie nieograniczone możliwości docierania do potencjalnych klientów. Możesz wykorzystać wiele kanałów i analizować wyniki. Celem jest pozyskiwanie leadów, czyli kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Jakie są najskuteczniejsze sposoby realizacji tego celu?Jak pozyskiwać leady?
Generowanie leadów w sieci polega na zainteresowaniu internautów Twoją ofertą za pomocą działań marketingowych. Wymaga to efektywnego reklamowania oferty, odpowiedniej komunikacji, budowania wizerunku eksperta oraz pozyskiwaniu danych kontaktowych. Po zdobyciu leada należy dążyć różnymi działaniami do sprzedaży. Jak podaje HubSpot, 50% marketerów uważa generowanie leadów za najwyższy priorytet w swoich kampaniach. Ich pozyskiwanie wiąże się z kosztami. Według analizy HubSpot średni koszt jednego leada we wszystkich branżach wynosi 198,44 USD. 9% organizacji płaci 10 USD lub mniej, podczas gdy 4% wydaje 1000 USD lub więcej. 18% marketerów nie wie, ile ich kosztuje każdy lead.
Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się tutaj: https://smartbuzz.pl/blog/lead-generation. Nie ma jednego sposobu pozyskiwania leadów, który sprawdzi się w każdej branży. Natomiast są takie, które przeważnie przynoszą znakomite rezultaty. Które warto wziąć pod uwagę?
1. Pozycjonowanie w Google
Dzięki wysokim pozycjom zajmowanym przez stronę na zapytania związane z Twoimi produktami lub usługami, możesz dotrzeć do osób zainteresowanych ofertą. Użytkownicy Google mają różne intencje. Jedni szukają porad, a inni produktów, które chcą kupić. Internauci, którzy korzystają z wyszukiwarki, mogą dotrzeć na Twoją stronę i znaleźć to, czego szukają. Z tego względu istnieje duże prawdopodobieństwo pozyskania leada, a docelowo – klienta. Według HubSpot domykanych jest blisko 15% leadów z SEO.
Minusem pozycjonowania jest czas oczekiwania na efekty, ale możesz uzyskać je szybciej, jeśli postawisz na frazy z długiego ogona, tzn. składające się z co najmniej 3 słów. Wprawdzie najczęściej średnia liczba wyszukiwań w ich przypadku jest niewielka, ale mała konkurencyjność powoduje, że Twoja strona może szybko zająć pozycję np. w top 3. Zaletą takich fraz jest wysoki współczynnik konwersji – za pomocą kilku słów internautom łatwiej jest opisać, czego szukają. Możesz wybrać frazy, które będą przynosić klientów. Według Backlinko ponad 90% wyszukiwań to długi ogon. Konwersja w przypadku takich fraz jest około 2,5 razy większa niż z zapytań ogólnych.
2. Pozycjonowanie lokalne
Kierujesz ofertę do firm z danego powiatu, konkretnej gminy, miasta a może dzielnicy? Również dla takich działalności możesz pozyskiwać ruch z Google. Aby zrealizować ten cel, zoptymalizuj stronę pod zapytania lokalne, czyli frazy połączone z lokalizacją, np. firma sprzątająca Tarnów. Możesz pozycjonować nie tylko witrynę, ale również Profil Firmy w Google, aby Twoja oferta wyświetlała się w trzypaku z Google Maps. Pojawia się on w przypadku zapytań lokalnych. Tym sposobem pozyskasz przekierowania z jednych i drugich rezultatów. W obu przypadkach trzeba prowadzić inne działania, aby osiągnąć oczekiwany efekt. Jeśli uda się osiągnąć wysokie pozycje, możesz pozyskiwać więcej leadów, niż jesteś w stanie obsłużyć. Pamiętaj, że niektóre usługi są wybierane przez internautów szybciej niż inne. Jeśli pilnie potrzebują np. holowania, poszukiwania wykonawcy mogą się zakończyć na pierwszym wyniku w Google.
3. Reklama w Google Ads
Reklama w Google Ads pozwala promować ofertę w wynikach Google, na stronach należących do sieci Google, a także na YouTube i w Gmailu. Dostępne formy to treść, grafika i wideo. Reklamodawca płaci za kliknięcie reklamy lub odsłony. Google Ads umożliwia dokładne określenie grupy docelowej, dzięki czemu kampania będzie docierać do zainteresowanych ofertą, co przekłada się na leady. Według WordStream każdy dolar zainwestowany w kampanię przynosi 2 dolary zwrotu. Oczywiście, wynik akcji zależy od wielu czynników, ale masz dużą szansę na pozyskanie leadów.
4. E-mail marketing
Ten rodzaj działań jest jednym z najstarszych, a nadal dobrze realizowana kampania e-mail marketingowa może przynieść znakomite wyniki. Przede wszystkim e-maile powinny trafić do osób zainteresowanych ofertą, które wyraziły na to zgodę. Dopasowanie odbiorców odgrywa kluczową rolę. Bardzo istotna jest optymalizacja wiadomości trafiającej do adresatów. Trzeba dopracować tytuł, treść, CTA – z roku na rok internauci poświęcają coraz mniej czasu na zapoznawanie się z nimi. Według Mailigen 89% marketerów używa e-mail marketingu do generowania leadów. Natomiast, jak wynika z analizy Sopro, 59% respondentów uważa, że takie działania są skuteczniejsze niż kampanie PPC.
5. Content marketing
Te działania polegają na tworzeniu contentu, który aktywizuje internautów. To znaczy takiego, z którym nie tylko się zapoznają, ale również skomentują, polubią, udostępnią, podzielą się linkami w komunikatorze czy umieszczą odnośnik na swoim blogu. Utworzenie materiału, który osiągnie taki efekt, jest trudne, ale warto próbować. Jeden dobry content może dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców i doprowadzić do pozyskiwania wielu leadów. Według CMI takie działania generują ich trzy razy więcej niż tradycyjny outbound marketing, czyli marketing wychodzący.
6. Lead magnet
Ta metoda zdobywania leadów cieszy się w ostatnich latach ogromnym zainteresowaniem. Polega na zaoferowaniu, np. dostępu do e-booka, szkolenia, webinaru lub innego materiału/contentu w zamian za pozostawienie danych kontaktowych. Duża skuteczność wynika z przekazania czegoś bezpłatnie. Oczywiście, najpierw trzeba dotrzeć z daną propozycją do odbiorców, a to wymaga działań marketingowych – w social media, e-mail marketingu czy w formie reklamy w wyszukiwarce. Jeśli proponowany content jest wartościowy, to pomoże Ci zbudować dużą bazę leadów, które wkrótce mogą stać się klientami.
Materiał partnera zewnętrznego