Polski rynek e-handlu co roku notuje dwucyfrowe wzrosty liczby transakcji. W tym roku wartość całego rynku może sięgnąć 45 mld zł – szacuje PwC. To efekt większej częstotliwości transakcji i pozyskiwania nowych klientów. Jednocześnie 67 proc. Polaków przyznaje, że gdyby koszty dostawy były niższe, kupowaliby częściej. Platforma zakupowa Allegro wprowadziła rewolucyjną usługę o nazwie Allegro Smart!. Użytkownicy w ramach jednorazowej opłaty otrzymują darmowe dostawy oraz zwroty aż 365 przesyłek. Usługa zwraca się po 6–7 zamówieniach. To rewolucyjna zmiana korzystna dla polskich klientów e-handlu – przekonuje Francois Nuyts, CEO Allegro.
– Dostawa ma ogromne znaczenie dla konsumentów. Dla klientów ważne jest nie tylko to, by mieli dostęp do szerokiej oferty milionów produktów w niskich cenach, lecz także możliwość jak najszybszego i jak najdogodniejszego ich odbioru. I tym się zajęliśmy, tworząc usługę Allegro Smart! – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Francois Nuyts, CEO Allegro.
Raport PwC wskazuje, że rynek e-commerce w Polsce może w tym roku osiągnąć wartość aż 45 mld zł. Co roku liczba transakcji rośnie w dwucyfrowym tempie. To efekt częstszych zakupów robionych przez stałych klientów i przyciągania nowych. Obecnie już ponad połowa Polaków robi zakupy w internecie, jednak z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2018” wynika, że ich liczba mogłaby być wyższa – 67 proc. osób kupowałoby więcej, gdyby koszty dostawy były niższe.
– Allegro Smart! zmienia polski rynek e-commerce. Wielu Polaków robi zakupy online, ale jednocześnie mamy świadomość, że jest to wciąż mała część społeczeństwa, mimo że oferta online jest zdecydowanie szersza i tańsza niż offline. Liczymy zatem, że uda nam się przekonać większą liczbę Polaków do zakupów przez internet, a gdy już spróbują, liczymy, że staną się one ich nawykiem – ocenia Francois Nuyts.
Allegro, aby zachęcić do częstszych zakupów, wprowadziło program Allegro Smart!. Obejmuje on 365 dostaw za 49 zł (rok) lub 180 za 39 zł (sześć miesięcy), użytkownicy otrzymują darmowe dostawy oraz zwroty towarów, a także dodatkowe korzyści, jak m.in. dostęp do specjalnych zniżek czy dodatkowych monet. Na start programu dostępnych jest już ponad 30 mln produktów (z ok. 90 mln ofert) od najlepszych sprzedawców na Allegro.
– Każdy klient jest inny i ma różne wymagania. Jednego dnia będzie mu zależało na szybszej dostawie, drugiego – na dostawie do konkretnego punktu. Dlatego wspólnie z naszymi partnerami, firmami logistycznymi, stale opracowujemy innowacje. Chcemy zapewnić konsumentom zróżnicowaną ofertę umożliwiającą najdogodniejszą dostawę każdego rodzaju paczki i każdego dnia. Allegro Smart! to jedna z wielu naszych innowacji, której celem jest maksymalne ułatwienie procesu zakupów i maksymalne przyspieszenie dostawy zakupionych produktów – mówi Francois Nuyts.
Nowa usługa obejmuje dostawę do sieci 15 tys. punktów odbioru: Paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, punkty odbioru w kioskach Ruchu, sklepach Żabka, Freshmarket oraz na stacjach Orlen. Obecnie dostawa pojedynczych przesyłek z Allegro do Paczkomatów kosztuje ok. 8–10 zł, w przypadku pojedynczych przesyłek z Allegro przez kuriera to koszt od ok. 11 zł do blisko 16 zł. Za przesyłki realizowane przez Pocztę Polską trzeba zapłacić ok. 8 zł, a w sieci Ruchu ceny zaczynają się od ok. 6–7 zł.
– Usługa Allegro Smart! to nawet 365 dostaw do sieci ponad 15 tys. paczkomatów i punktów odbioru w cenie 49 zł na rok, czyli ok. 4 zł miesięcznie – mówi Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju Allegro. – Na Allegro mamy 17 mln klientów. Kupujący na Allegro wykonują średnio 20 transakcji w trakcie roku. Usługa Allegro Smart! zwraca się już po 6–7 takich transakcjach.
Allegro Smart obejmuje też bezpłatne zwroty i dodatkowe bonusy, m.in. monety, które uprawniają do tańszych zakupów, oraz specjalne oferty.
@Newseria