Żaden z naszych czytelników na pewno nie ma wątpliwości że rynek e-commerce w Polsce ma się dobrze i cały czas dynamicznie się rozwija. Mimo że tylko jeden e-biznes spośród dziesięciu zaczyna zarabiać, wciąż nie braknie śmiałków chcących spróbować swych sił w e-handlu. W raz z rozwojem rynku e-commerce w Polsce, polepsza się jakość usług oraz technologia ich serwowania. W dzisiejszym artykule postaram się naszym drogim czytelnikom przybliżyć wyniku ewolucji tradycyjnych sklepów internetowych, a są nim konfuguratory produktów. Wiedzą w zakresie konfiguratorów produktów podzielił się ze mną główny programista Design Cart, który na co dzień zajmuje się tworzeniem właśnie konfiguratorów produktów.
Żaden z naszych czytelników na pewno nie ma wątpliwości że rynek e-commerce w Polsce ma się dobrze i cały czas dynamicznie się rozwija. Mimo że tylko jeden e-biznes spośród dziesięciu zaczyna zarabiać, wciąż nie braknie śmiałków chcących spróbować swych sił w e-handlu. W raz z rozwojem rynku e-commerce w Polsce, polepsza się jakość usług oraz technologia ich serwowania. W dzisiejszym artykule postaram się naszym drogim czytelnikom przybliżyć wyniku ewolucji tradycyjnych sklepów internetowych, a są nim konfuguratory produktów. Wiedzą w zakresie konfiguratorów produktów podzielił się ze mną główny programista Design Cart, który na co dzień zajmuje się tworzeniem właśnie konfiguratorów produktów.
Czym w ogóle jest konfigurator produktów? Jest to mechanizm pozwalający stworzyć gotowy produkt z wielu dostępnych elementów wchodzących w skład całego produktu. Jak wcześniej wspomniałem wraz z rozwojem rynku e-commerce rozwijają się również technologie które go wspierają. W dobie co raz to bardziej wydajnych serwerów, szybszego internetu pojawiło się miejsce na bardziej specjalistyczne aplikacja pozwalające obsłużyć klienta na nowym poziomie jakości. Jest wiele produktów z różnych gałęzi gospodarki, które tworzone są na zamówienie a mnogość opcji możliwych do wybrania jest tak duża że przedstawienie ich w tradycyjnym sklepie internetowym nie jest możliwe.
Konfiguratory produktów tworzone są zazwyczaj na dedykowanych sklepach internetowych, czyli są aplikacjami pisanymi pod konkretnego klienta od samego początku. Dzięki temu można spersonalizować nie tylko prezentację produktów ale cały proces ich zamawiania. Jednym z najbardziej popularnych konfiguratorów produktów są te konfiguratory wyposażenia samochodów lub na przykład konfiguratory okien. Aplikacje tego typu dają możliwość zawierania umów przez internet na naprawdę nie typowe rzeczy jak na rynek e-commerce. Przykładem może tutaj być konfigurator schodów na stronie trapp-konrad.no. Wybierasz drewno, kolor, liczbę stopni wymiary, a ekipa przyjeżdża je zamontować.
W przypadku konfiguratorów okiennych, w większych firmach te stają się dokładniejsze i wydajniejsze niż człowiek. Konfigurator potrafi przyjąć niezliczoną ilość zamówień nie popełniając przy tym żadnego błędu.
Jak są tworzone konfiguratory produktów? Tutaj bardziej skomplikowany jest proces projektowania aplikacji. Należy zebrać wszystkie drogi prowadzące do stworzenia kompletnego produktu. Należy ustalić kompatybilność elementów między sobą tak by po wybraniu pewnych podzespołów, aplikacja blokowało możliwość wyboru innych lub na przykład przeskakiwała pewne kroki konfiguracji. Zależności jest wiele i wszystkie należy wziąć pod uwagę. Dzięki temu powstaje aplikacja, która nie popełnia błędów a każda konfiguracja jest możliwa do wyprodukowania.
Konfigurator może przybrać każdą formę wizualną, priorytetem jest oryginalny, ciekawy wygląd oraz przyjazność dla użytkownika. W przypadku tradycyjnego sklepu internetowego użytkownicy mają wyrobione pewne zachowania, ponieważ dokonują zakupów na wielu platformach z podobnych interfejsem. Lekka zmiana działania nie robi większej różnicy. W przypadku konfiguratorów użytkownik otrzymuje do dyspozycji całkowicie nowy interfejs, który wykracza poza jego doświadczenia, dlatego musi być jak najbardziej zrozumiały i intuicyjny.
Spośród wszystkich rozwiązań e-commerce, konfiguratory produktów są rozwijane najbardziej dynamicznie i cechują się maksymalny wykorzystanie możliwości technologicznych. Są nie wątpliwie drogą którą co raz chętniej będą wybierać sprzedawcy.
Materiał partnera zewnętrznego