Ruch na stronie
Wartościowy ruch na stronie internetowej to sprawa priorytetowa dla każdego właściciela serwisu WWW. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Jak zwiększyć ruch na stronie WWW?

Wartościowy ruch na stronie internetowej to sprawa priorytetowa dla każdego właściciela serwisu WWW, ponieważ użytkownik, który trafi na stronę jest również potencjalnym klientem. Wzrost ilości wejść na stronę można wygenerować poprzez metody bezpłatne jakim jest np. pozycjonowanie serwisu oraz płatne działania np. poprzez odpowiednio przeprowadzone kampanie Google AdWords.

Narodziny ruchu w serwisie

Jak w ogóle powstaje ruch na stronie internetowej? Mówiąc najprościej, ruch jest generowany wówczas, gdy internauci zaczynają wchodzić na daną stronę poprzez wyszukiwarkę. Wcześniej jednak robot wyszukiwarki Google musi odnaleźć konkretny serwis i poddać go indeksowaniu.

Można ten proces przyśpieszyć poprzez samodzielnego zgłoszenie linku do zaindeksowania poprzez narzędzie Submit URL to Google. Gdy już tego dokona, strona WWW pojawia się w wynikach wyszukiwania w postaci linkupo wpisaniu właściwej frazy. Użytkownicy klikając w link strony zostają na nią automatycznie przekierowani. Tak po krótce można opisać generowanie ruchu w serwisie internetowym.Co jednak należy zrobić, aby skutecznie zwiększyć ruch na stronie WWW?

Odpowiednia pozycja

Przede wszystkim serwis internetowy musi znajdować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google.Pamiętajmy, że z tej wyszukiwarki miesięcznie korzysta około 20 mln Polaków, co stanowi ponad 90 proc. łącznej liczby internautów w naszym kraju. Pierwsze miejsce w wyszukiwarce osiąga ponad 55 proc. kliknięć, a pierwsza piątka wyników wyszukiwania zgarnia w sumie ponad 88 proc. kliknięć. Takie wyniki można osiągnąć poprzez odpowiednie i skuteczne pozycjonowanie. Serwis internetowy, który pojawia się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania Google jest zazwyczaj uważany przez użytkowników zawiarygodny.

Kolejność wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google nie jest przypadkowa, a za ułożenie stron w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest specjalny algorytm wyszukiwarki. Szczegóły działania algorytmu nie są dokładnie znane, wiadomo natomiast mniej więcej, jakie czynniki mają wpływ na pozycjonowanie strony WWW w wynikach wyszukiwania na wyższych pozycjach. Tych czynników jest około 200 i można je podzielić na dwie podstawowe grupy:

  • elementy dotyczące treści znajdujących się w serwisie (np. ilość treści, słowa kluczowe, frazy w adresie URL, unikalność treści, itp.) oraz czynniki związane z jego działaniem (np. szybkość ładowania strony, zoptymalizowany kod HTML serwisu, itp.),
  • elementy dotyczące popularności serwisu WWW w internecie (np. ilość i jakość linków prowadzących do strony, obecność w portalach społecznościowych, itp.).

Ważna jest optymalizacja serwisu

Skuteczne pozycjonowanie polega przede wszystkim na dążeniu do poprawy wszystkich kluczowych elementów, które mogą mieć wpływ na to, że strona będzie postrzegana za bardziej przyjazną dla robotów wyszukiwarki. Chodzi tu głównie m.in. o: optymalizacje kodu HTML serwisu, przygotowanie i optymalizację treści na stronę, nasycenie słowami kluczowymi, zarówno w meta tagach, jak i nagłówkach, usprawnienie działania serwisu pod kątem technicznym (np. szybkość ładowania strony), przygotowanie strony responsywnej. Oprócz działań onsite, ważne są działań offsite czyli zdobywanie linków z innych stron prowadzących do pozycjonowanej strony.

Kampanie generujące ruch

W wynikach wyszukiwania Googlemożna zauważyć również wyniki oznaczone słowem „reklama”. Są to tzw. linki sponsorowane. Konfiguruje się je poprzez system reklamowy w internecie. Reklama Google AdWords, umożliwia nowym, jeszcze nie wypozycjonowanym stronom internetowym osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google w szybkim czasie. Kampanie AdWords to również doskonałe narzędzie do zwiększenia ruchu w serwisie WWW. Linki sponsorowane to idealne rozwiązanie szczególnie dla młodych serwisów internetowych czy też e-sklepów, dzięki którym zwiększa się ich konkurencyjność względem dużych rynkowych koncernów.

Dzięki kampaniom AdWords serwis internetowy zyskuje m.in. początkowy ruch z płatnych wyników wyszukiwania, późniejszy ruch organiczny, większą świadomość istnienia marki wśród internautów, ruch brandowy – czyli wpisywanie nazwy marki w wyszukiwarce przez użytkowników, a także coraz większą rozpoznawalność marki. Linki sponsorowane generują ruch na stronie już w momencie uruchomienia kampanii. Można ją również w prosty i szybki sposób optymalizować poprzez dodawanie nowych lub usuwanie nieefektywnych słów kluczowych.

Pozycjonowanie i kampanie AdWords to tylko niektóre narzędzia pozwalające zwiększyć ruch na stronie internetowej. Jednak są to działania najbardziej skuteczne i trwałe, które pozwalają na efektywnie budować rozpoznawalność marki w sieci.

Artykuł powstał przy współpracy z Ideo Force.

Materiał partnera zewnętrznego

Sprawdź także

kreacja strony internetowej

Strona internetowa dla firmy – jak zacząć i dlaczego warto?

Strona internetowa jest dziś podstawą budowania biznesu. Właściwie zaprojektowana strona firmowa to potężne narzędzie, które …