celebryci internetu
Każdy oryginalny pomysł można przetestować, dzieląc się z ludźmi kilkunastominutowymi filmami, które przyjemnie się ogląda i chętnie klika | fot.: Fotolia

Popularni w sieci – nowy rodzaj gwiazdy

Podobno w XXI wieku bardzo łatwo zostać gwiazdą, czy – może to określenie byłoby lepsze – celebrytą. Dziś nie trzeba już przecież ubiegać się o rolę w mini serialu czy reklamie, przechodzić castingów czy żmudnie przygotowywać się do działalności medialnej. Wystarczy dostęp do internetu (a to przecież wszyscy mamy), kamera lub aparat fotograficzny (na początku nie muszą być świetnej jakości, bo gdy już zdobędziemy więcej fanów, to i pieniądze na nowy sprzęt się na znajdą) oraz pomysł na własny internetowy biznes.

Poprzez Instagrama

Wszyscy już chyba słyszeli o tytułach takich jak „najpiękniejsza para instagrama” albo „najładniejsze modelki w sieci”, „najbardziej błyszczące uśmiechy internetu”. Zakładając konto na Instagramie, mamy kilka dróg do wyboru, z czego dwie podstawowe: możemy po prostu dodawać swoje zdjęcia, sceny z życia codziennego, bez szczególnego zamysłu, ale możemy też skupić się na jednej dziedzinie życia i przesyłać np. zdjęcia ze swoich wycieczek, zdjęcia natury, sceny, dotyczące naszej pasji. Niektórzy ludzie dzielą się dość niebezpiecznymi hobby, jak na przykład wchodzenie na dachy najwyższych budynków, ale to – z racji na wielkie niebezpieczeństwo i fakt, że zdarza się, iż takie osoby ponoszą śmierć – raczej należałoby odradzić.

Poprzez Youtube

Lubisz filmy, książki, seriale? A może znasz świetnie język polski, angielski albo koreański? Masz coś ciekawego do opowiedzenia na temat swoich podróży, a może chcesz nakręcić własny serial do publikacji w internecie? Każdy oryginalny pomysł można przetestować, dzieląc się z ludźmi kilkunastominutowymi filmami, które przyjemnie się ogląda i chętnie klika. Nawet te bardziej utarte kwestie, np. recenzje filmów, sprawdzą się, bo z reguły ludzie zainteresowani danym tytułem, chcą sprawdzić kilka recenzji, nim wybiorą się do kina, zakupią książkę, i tak dalej. Jeśli chodzi o pomysły oryginalne, warto przyjrzeć się np. Mietczyńskiemu, który zamieszcza recenzje słabych filmów i „streszczenia” lektur szkolnych albo Paulinie Mikule… Chyba tak należy odmienić to nazwisko? Warto zapytać, bo Paulina Mikuła dzieli się z nami wiedzą na temat… poprawnej polszczyzny. Nudne? Absolutnie nie!

Poprzez Facebooka

To rozwiązanie dla każdego. Nieważne, czy masz Instagrama, kanał na Youtube, czy konto w jakimkolwiek innym serwisie, jeśli chcesz nawiązać kontakt z fanami, Facebook jest nieodzowny. Nawet największe marki, np. Samsung czy Volvo mają swoje kanały na Facebooku, bo gdy nie ma cię w sieci, jest duże prawdopodobieństwo, że albo nie zaistniejesz, albo przestaniesz istnieć, albo może w ogóle nigdy nie istniałeś! Tak, Facebook jest zdecydowanie obowiązkowy i najłatwiej się go klika, bo starczy jeden ruch myszką, by coś polubić, a polubienia zwiększają zasięg oraz popularność.

Można powiedzieć, że dziś łatwiej zrobić karierę, bo przecież mamy dostęp do sprzętu i serwisów, które nam na to pozwalają. Paradoksalnie jednak, w kwestii osiągnięcia popularności tak wiele się nie zmieniło, a konkurencja wzrosła. Bez dobrego pomysłu, trudno będzie przebić się wśród lepszych propozycji innych osób. Dlaczego jednak nie spróbować?

AGA

Sprawdź także

linkedin

Optymalizacja profilu LinkedIn dla profesjonalistów

LinkedIn to kluczowe narzędzie dla profesjonalistów szukających nowych możliwości kariery, nawiązujących kontakty biznesowe czy budujących …