Epidemia koronawirusa wymusiła zmianę dotychczasowej formuły działania firm. Już od kilku miesięcy wiele z nich prowadzi pracę zdalną.
Praca zdalna w dobie epidemii koronawirusa nie tylko jest bezpieczniejsza, ale także dla wielu pracowników jest bardziej komfortowa. Co więcej, wcale nie musi ona stanowić zagrożenia dla ciągłości operacyjnej firmy. Aby jednak home office działał niezawodnie, konieczna jest profesjonalna obsługa informatyczna. Właśnie dlatego tak wiele firm decyduje się dzisiaj na korzystanie z zewnętrznego wsparcia w formie outsourcingu.
Zagrożenia pracy zdalnej
Praca zdalna odbywa się najczęściej za pośrednictwem komputerów oraz sieci internetowej. Dzięki nim pracownicy otrzymują dostęp do odpowiednich zasobów potrzebnych do realizacji swoich obowiązków, czyli specjalnego oprogramowania. Praca odbywać może się na bazie firmowego sprzętu, lecz niektórzy pracownicy realizują swoje obowiązki także za pomocą własnych komputerów.
Taka praca może być bardzo produktywna, ale należy pamiętać o tym, że jest ona także związana z określonymi zagrożeniami, które mogą wpływać na działalność całej firmy. Wśród najczęstszych zagrożeń pracy zdalnej wyróżnia się między innymi:
- awarie sprzętu komputerowego
- trudności z właściwą konfiguracją sprzętu
- zawirusowanie sprzętu używanego do pracy
- ryzyko wykradzenia kluczowych informacji dla firmy
- utrata ważnych danych przez brak backupu – kopii zapasowej
W związku z tym w firmie, która decyduje się na oddelegowanie pracowników do pracy w domu, obsługa informatyczna ma równie duże, a niekiedy nawet jeszcze większe znaczenie niż podczas pracy w biurze.
Jak zadbać o bezpieczeństwo pracy zdalnej?
Gdy firma zatrudnia własnych informatyków, wówczas zastosowanie posiada świadczona przez nich obsługa informatyczna. Jednak w wielu przedsiębiorstwach, szczególnie w kategorii MŚP, czyli tych mikro, małych oraz średnich, tworzenie stanowiska dla informatyka nie jest praktykowane ze względu na spore koszty.
Jak zatem może odbywać się wtedy opieka informatyczna przedsiębiorstwa? By zadbać o bezpieczeństwo pracy, wcale nie trzeba decydować się na poszukiwanie informatyka. Rozwiązanie to obsługa informatyczna, która świadczona jest jako outsourcing, czyli przez zewnętrzną firmę.
Aktualnie, w dobie koronawirusa, usługi informatyczne tego typu stały się bardzo popularne. W mieście Warszawa świadczy je między innymi firma IT Center, która posiada wieloletnie doświadczenie w ramach obsługi informatycznej przedsiębiorstw w sektorze MŚP.
Na czym polega outsourcing obsługi informatycznej?
Oferowana jako outsourcing obsługa informatyczna firm włącza wówczas szeroką gamę różnych usług, które razem budują bezpieczeństwo, efektywność oraz komfort pracy na bazie home office.
Pracownicy firmy outsourcingowej najczęściej służą pomocą na odległość, dlatego taka obsługa informatyczna pozwala także na zachowanie zasady dystansowania się. Pomoc odbywa się głównie za pośrednictwem czatów online lub telefonu.
Przykładowy zakres usług:
- przygotowywanie i konfigurowanie sieci informatycznych
- instalacja i konfiguracja oprogramowania potrzebnego do pracy zdalnej
- dbałość o bezpieczeństwo, w tym tworzenie polityk bezpieczeństwa, ochrona antywirusowa, usuwanie złośliwego oprogramowania, przygotowywanie kopii zapasowych
- serwis sprzętu komputerowego – zdalnie i na miejscu, gdy jest taka potrzeba
- szkolenia pracowników w zakresie IT
- sprzedaż sprzętu komputerowego w przystępnych cenach
- doradztwo informatyczne, by dopasować optymalne rozwiązania dla firmy
- inne usługi według potrzeb klienta
Oczywiście, obsługa informatyczna tego typu będzie także dobrym wyborem na czas po zakończeniu epidemii koronawirusa, ponieważ dzięki niej firma może otrzymać stały dostęp do profesjonalnej i kompleksowej obsługi w dziedzinie IT.
Wobec tego zewnętrzna obsługa informatyczna to korzystny wybór dla każdej firmy, która chce prowadzić pracę zdalną z naciskiem na efektywność i bezpieczeństwo.
Materiał partnera zewnętrznego