SEAT Ibiza Cupra to oryginalny hiszpański hot hatch, oparty o niemiecką technologię i zapewniający niesamowitą frajdę ze sportowej jazdy. Auto ma bardzo nowoczesną sylwetkę, jest świetnie wyposażone i bezpieczne.
Co bardzo ciekawe, SEAT Ibiza Cupra to jedno z pierwszych aut w Europie, w którym znów zaczęto stosować silnik benzynowy, który nie jest budowany w zgodzie z zasadami downsizingu. To dla wielu osób będzie prawdziwy magnes, albowiem nowa jednostka napędowa sprawia, że auto jest bardzo żwawe i niezwykle dynamiczne.
Sportowy duch pod maską
Najważniejszą rzeczą w hot hatchu jest oczywiście jego napęd. Pod maską najnowszego SEATA Ibiza Cupra pracuje turbodoładowany, czterocylindrowy silnik 1.8 TSI o mocy 192 KM. Producent zastosował nową jednostkę po faceliftingu, zwiększając jej moc o 12 KM. To odczuwalna zmiana. Poprzednio pod maską auta pracował turbodoładowany (a także wykorzystujący kompresor) 1.4 TSI (180 KM). Odczuwalne jest jeszcze coś innego – nowy silnik ma większy moment obrotowy. A to przekłada się na znacznie szybszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Przez to samochód jest bardziej zrywny. Aby rozpędzić się do 100 km/h, auto potrzebuje 6,2 sekundy. Obecnie moment obrotowy wynosi 235 Nm, a prędkość maksymalna – 235 km/h. Napęd standardowo trafia na przednie koła.
Jednostka napędowa, jak przystało na rasowe auto sportowe, zestrojona jest ze standardową, sześciobiegową skrzynią manualną. Można by się upierać jeszcze przy dwusprzęgłowym automacie DSG (stosowanym z silnikiem 1.4 TSI), ale na razie producent nie planuje jego montowania w Ibizie Cupra.
Czy potężny silnik zużywa dużo paliwa? Okazuje się, że nie. Średnie spalanie wynosi niecałe 8 l/100 km. To naprawdę mało jak na tak dużą jednostkę napędową. W dodatku w aucie, które raczej nie jest stworzone do spokojnej jazdy.
Świetny wygląd i komfortowa jazda
SEAT Ibiza Cupra może pochwalić się także bardzo nowoczesnym wyglądem, który można dodatkowo podkreślić niezwykle atrakcyjnym kolorem nadwozia. Do tego dochodzą bardzo ciekawe wzory sportowych felg i szereg dodatków we wnętrzu auta, takich jak chociażby interesujące wzory tapicerki.
Poza tym w przeciwieństwie do twardych i mało komfortowych hot hatchy, auto zapewnia całkiem przyjemny komfort. Przede wszystkim świetnie trzyma się drogi. SEAT Ibiza Cupra seryjnie wyposażany jest w blokadę mechanizmu różnicowego XDS.
Można liczyć także na świetne wyposażenie, zarówno z dziedziny multimediów, jak i z dziedziny bezpieczeństwa. Trzydrzwiowe auto pozwoli także na wykorzystywanie go na co dzień w celach innych niż jazda sportowa, zapewniając możliwość korzystania z bagażnika o pojemności 272 l.
Nowy SEAT Ibiza Cupra z potężnym silnikiem pod maską czeka na klientów w salonie CARSED w Warszawie.
Materiał partnera zewnętrznego