To szczególny rok dla szwedzkiego producenta samochodów Volvo. Poza wprowadzeniem zapowiadającego nową gamę modelową XC90 to także rok jubileuszowy. Tej jesieni mija 60 lat od kiedy samochody Volvo są sprzedawane w Stanach Zjednoczonych.
Wyjątkowe okazje wymagają wyjątkowej oprawy. I tej również nie zabrakło podczas unikalnej imprezy w sercu miasteczka-studia filmowego wytwórni Paramount Pictures w Los Angeles. Trzystu właścicieli samochodów Volvo, przedstawicieli sieci sprzedaży oraz mediów na terenie hollywoodzkiego studia przywitał słynny prezenter i miłośnik motoryzacji Jay Leno. Tę scenerię wybrano nieprzypadkowo – otoczenie studia filmowego podkreślało wpływ samochodów Volvo na amerykańską kulturę.
Wisienką na torcie były prezentowane auta, które odegrały kluczową rolę w historii Volvo. Pokazano pierwszy model wyposażony w dach – PV4 z 1928 r., PV444 z 1955 r. – pierwszy model eksportowany do USA, P1800S z 1967 r. – czyli filmowe auto słynnego Rogera Moore’a z serialu „Święty” oraz najnowszy flagowy SUV XC90.W uliczkach studia Paramount zwiedzających kusiły witryny miejsc prezentujących historyczne materiały dotyczące marki. W Volvo Cars Art Gallery obejrzeć można było serię zdjęć inspirowanych twórczością Juliusa Shulmana – amerykańskiego fotografa architektury. Zdjęcia z danych lat oraz te zrobione współcześnie i stylizowane, tak aby przypominać oryginały podkreślały drogę, jaką przez lata przeszła marka Volvo.
Goście mieli także możliwość poznania kreacji reklamowych z dawnych lat z kolekcji Volvo Cars History Museum. Audiofilów przyciągnął Bowers & Wilkins Listening Room, gdzie w odosobnionej przestrzeni mogli docenić kunszt technologii wykorzystywanej do tworzenia 1,400-watowego system nagłośnienia montowanego w najnowszym Volvo XC90.
– Od wielu pokoleń marka Volvo zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach Amerykanów – powiedział Lex Kerssemakers, prezes amerykańskiego oddziału Volvo Cars. Wielu z nich pamięta czasy wożenia przez rodziców na tylnej kanapie ich Volvo. Inni w szwedzkim aucie uczyli się prowadzić. Z nimi wszystkimi pragniemy dziś uczcić doświadczenia z naszą marką poznając nowe spektrum doznań z obcowania z Volvo, które jest bardziej luksusowe niż kiedykolwiek.
@media.volvo.pl