Biznes

Biznes

8 pojęć związanych z dotacjami unijnymi, które trzeba znać

Kobieta podczas pracy

Marzysz o własnej firmie albo już ją masz, ale chcesz postawić na intensywny rozwój i zaczynasz się rozglądać za funduszami unijnymi? Przed tobą dużo pracy i jeszcze więcej informacji do przeczytania! Zanim przejdziesz do wypełnienia wniosku, musisz zrozumieć jak działa system dotacji. Oto praktyczny słownik pojęć, które ci w tym …

Czytaj więcej »

Maszyny poligraficzne: to dzięki nim powstają nowoczesne pieczątki

Pieczątka

Firma funkcjonująca komfortowo bez choćby jednej pieczątki? W XXI wieku to niemożliwe. Stempel (a właściwie: stemple) to obowiązkowe akcesorium każdego przedsiębiorstwa. A jak powstają? Dziś do ich produkcji wykorzystywane są nowoczesne maszyny poligraficzne. To one gwarantują szybkość i prostotę produkcji, ale i wysoką jakość każdego odbicia. Proces produkcji pieczątek już …

Czytaj więcej »

Jak pracować efektywnie?

delegowanie zadań

Z pewnością każdy z nas chce łączyć w pracy efektywność z oszczędnością energii. Jak dobrze wykonywać swoją pracę bez większego wysiłku? Istnieją sposoby, które jeśli tylko wejdą nam w krew, przyniosą nam pod tym względem same korzyści.  Planowanie Z planowaniem jest tak, że należy to robić regularnie, aby przynosiło efekty. …

Czytaj więcej »

Jak rozmawiać z pracownikami, czyli ściąga ze skutecznej komunikacji

Błędy komunikacyjne w firmie

Każdy z nas wie, jak trudna jest praca z ludźmi. Jeśli dodatkowo zajmujemy stanowisko kierownicze, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Wysoki poziom odpowiedzialności, stresujące sytuacje i problemy komunikacyjne to codzienność menadżera. Jeśli jednak będziemy pamiętali o kilku zasadach, łatwiej będzie osiągnąć porozumienie z podwładnymi. Informacja kluczem do sukcesu Pracownik musi …

Czytaj więcej »

Jak czytać ogłoszenie o pracę, by napisać idealne CV?

ogłoszenie o pracę

Zrozumienie, kogo szuka pracodawca, pozwoli napisać CV, które wyróżni nas spośród innych kandydatów. Wiele można wyczytać z samej oferty pracy. Trzeba tylko odpowiednio zinterpretować informacje podane przez pracodawcę. „Elastyczny czas pracy”, „przyjazna atmosfera”, „młody zespół” – brzmi świetnie, prawda? Tyle że elastyczny czas pracy może oznaczać siedzenie po godzinach, a praca w młodym …

Czytaj więcej »

Zegarek z dedykacją – pomysł na prezent dla pracownika

Luksusowy prezent dla pracownika

Nie ulega wątpliwości, że odpowiednio dobrany zegarek to doskonały pomysł na prezent. Pracodawcy coraz częściej stają przed trudnym zadaniem wybrania właściwej metody wyrażenia wdzięczności swoim wspaniałym pracownikom, a wręczenie zegarka jest na takie dylematy doskonałym remedium. Grawerowany zegarek świetnie podkreśla uczucia i rangę obdarowywanej osoby. Niezależnie czy Twoja firma obchodzi …

Czytaj więcej »

Praca w biurze typu open space. 10 najbardziej irytujących zachowań

open space

Temat pozornie oczywisty. Każdy przecież wie, że w pracy nie powinno się przeszkadzać innym. Kłopot w tym, że to, co jednym przeszkadza, dla innych jest normą. Serwis rekrutacyjny MonsterPolska.pl zebrał 10 najbardziej denerwujących zachowań współpracowników i radzi, jakich zasad powinno się przestrzegać w idealnym biurze typu open space. Prosimy o …

Czytaj więcej »

Wyspy Dziewicze na drodze do bankructwa

Baśniowe widoki dla turystów, niskie podatki dla inwestorów – i tak oto Wyspy Dziewicze przez lata uchodziły za raj na ziemi. Jednak dziś nad karaibskim terytorium ciąży widmo bankructwa, a całą gospodarkę w poważne kłopoty wpędziło zamknięcie tylko jednego przedsiębiorstwa – pisze Marcin Lipka, główny analityk Cinkciarz.pl. Jeszcze w 2011 …

Czytaj więcej »

Jak efektywnie prowadzić ewidencję czasu pracy?

Ewidencja czasu pracy

Właściciel firmy z reguły ma sporo obowiązków na głowie. Jednym z nich jest ewidencja czasu pracy osób zatrudnionych. Na jej podstawie wypłacane są wynagrodzenia. Dlatego też istotne jest, aby prowadzić ją w sposób dokładny. Jak robić to efektywnie? Rozwój technologiczny doprowadził do tego, że obecnie mamy znacznie prostsze metody na …

Czytaj więcej »

Dlaczego warto wynająć biuro w Krakowie?

Nowoczesne biuro

Masz już dość pracy w zaciszu domowym i zastanawiasz się nad zmianą miejsca pracy? Biura do wynajęcia w Krakowie to coś dla Ciebie, jeśli potrzebujesz własnej przestrzeni, ciszy i spokoju, aby skupić się na codziennych obowiązkach domowych. Wynajem biura w Krakowie – czy to dobry pomysł? Ograniczona przestrzeń w zaciszu …

Czytaj więcej »