Podstawa komunikacji marketingowej Nie istnieje skuteczna komunikacja marketingowa, tj. taka, która dotyczy skutecznego przekazu treści reklamowych, jeżeli nie wspiera jej szczegółowy plan marketingowy, obliczony na jak najefektywniejsze przekazanie treści reklamowej do odpowiednio określonej grupy odbiorców. Planowaniem mediów obejmuje się wszystkie rodzaje mediów, od tych tradycyjnych (prasa) aż po najnowsze i …
Czytaj więcej »Programista zawodem przyszłości
Zapotrzebowanie na specjalistów IT stale rośnie i to w tempie szybszym niż przybywa kadr. Pracodawcy muszą więc zmierzyć się nie tylko z niedoborem pracowników, który szacowany jest na ok. 50 tys. osób, lecz także – co się z tym wiąże – ze stale rosnącymi wynagrodzeniami w tej branży. – Poziom płac na rynku informatycznym cały czas …
Czytaj więcej »Rośnie liczba nadużyć popełnianych przez białe kołnierzyki
Zmieniające się środowisko prawne i cyberprzestępstwa nie są jedynymi zagrożeniami dla firm. Coraz częstsze stają się nadużycia gospodarcze popełniane przez białe kołnierzyki. Rośnie liczba firm, które padły ofiarą takich przestęstw w ostatnich latach. W walce z nimi istotna jest etyka samej firmy. Część osób zgłaszających nieprofesjonalne zachowania w pracy spotyka się jednak z ostracyzmem …
Czytaj więcej »Dofinansowanie posiłków – sposób na wzrost lojalności pracowników
Lojalni pracownicy to dla każdej firmy wartość najwyższa. Wysoka konkurencyjność na rynku pracy sprawia, że pozyskanie dobrego, oddanego swoim obowiązkom pracownika, staje się coraz trudniejsze – podobnie jak zachęcenie go do pozostania w danym przedsiębiorstwie. Naturalną konsekwencją takiej sytuacji jest większe zaangażowanie pracodawców w systemy motywacyjne. Dobrze dobrany, uwzględniający potrzeby …
Czytaj więcej »Skuteczny handlowiec lubi swoich klientów
To, czy klient dokona konkretnego zakupu, zależy zarówno od jego potrzeb, jak i od tego, czy handlowiec wzbudzi jego zaufanie, a kontakt z nim okaże się przyjemny. Profesjonalny sprzedawca powinien dysponować odpowiednimi umiejętnościami, doświadczeniem, ale także cechami osobowości, które ułatwią mu pracę z klientem. Zacznijmy od umiejętności, bo te może …
Czytaj więcej »Stwórz stronę internetową od ręki na pl.mfirma.eu
Współczesny biznes właściwie nie funkcjonuje bez Internetu. Potencjalny klient dość często przed skorzystaniem z usług zada sobie trud wyszukania firmy w sieci, a archaiczna strona internetowa bądź jej brak, potrafią wywrzeć kiepskie pierwsze wrażenie. Każda firma, choćby najmniejsza, powinna mieć wyglądającą profesjonalnie stronę internetową – ten bezdyskusyjny fakt niejednokrotnie jednak …
Czytaj więcej »Spektakularne zyski. Cena srebra wzrosła o 40%
40 proc. w sześć miesięcy – tyle zarobiły osoby, które na początku roku zdecydowały się na zainwestowanie swoich pieniędzy w srebro. Kruszec przyniósł inwestorom nawet większe zyski niż złoto, którego cena również urosła od początku 2016 roku. Historycznie relacja srebra do złota kształtowała się mniej więcej na poziomie 1 do …
Czytaj więcej »Jak wykorzystać reklamowe triki w poszukiwaniu pracy?
To może brzmi brutalnie, ale kiedy szukamy pracy jesteśmy trochę jak produkt, który trzeba dobrze sprzedać. Pomocna może być więc strategia „unikatowej propozycji sprzedaży”, doskonale znana specjalistom od marketingu. Kiedy firma planuje kampanię reklamową, skupia się na podkreśleniu unikalnych korzyści, które otrzyma klient nabywając dany produkt. Po angielsku określa się …
Czytaj więcej »Dlaczego analiza danych jest tak ważna w każdej firmie?
Współczesny świat opiera się na informacji. Bez szybkiego i wydajnego zbierania oraz przetwarzania danych trudno prowadzić jakąkolwiek działalność, a szczególnie udany biznes. Analiza danych, obok innowacyjności jest bowiem podstawą każdego rynkowego sukcesu. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o tym procesie. Po co w ogóle analizować dane w firmie? Współczesne społeczeństwa …
Czytaj więcej »Najpierw umowa, potem praca. Nowe regulacje prawne
Od 1 września pracodawca zatrudniający na etat będzie musiał podpisać umowę z pracownikiem przed podjęciem przez niego pracy. W przeciwnym wypadku zapłaci, i to słono, bo nawet do 30 tys. zł. Nowe regulacje w końcu łatają dziurawe prawo i dają możliwość egzekwowania go przez Państwową Inspekcję Pracy (PIP). Według dotychczasowych …
Czytaj więcej »