Praca

Praca w IT: gdzie rekrutują najciekawsi pracodawcy?

Biznesowy uścisk dłoni

W Polsce nie brakuje pracy dla programistów. Na terenie naszego kraju działają nie tylko rodzime firmy, ale również przedsiębiorstwa outsourcingowe dla Zachodniej Europy i Stanów Zjednoczonych. Mogłoby się więc wydawać, że znalezienie wymarzonej pracy nie powinno być problemem. Gdzie szukać najbardziej atrakcyjnych ofert? Praca w IT jest dobrze płatna, stąd …

Czytaj więcej »

Ulgi i odliczenia w PIT-37

ulgi podatkowe

PIT-37 to najczęściej wybierana roczna deklaracja podatkowa w Polsce. Jest podsumowaniem roku i pozwala na określenie prawidłowych zobowiązań wobec organów skarbówki. Państwo w ramach wspierania obywateli umożliwia stosowanie specjalnych ulg i odliczeń, które często zmniejszają zobowiązania finansowe wobec fiskusa. Najpopularniejsze ulgi i odliczenia w PIT-37 już dziś. Ulga na internet …

Czytaj więcej »

Jak JPK usprawni administrację państwową?

Na lata 2016 – 2018 zaplanowano szeroko zakrojoną reformę administracji podatkowej, która polega na wprowadzeniu tak zwanego Jednolitego Pliku Kontrolnego. Jest to elektroniczna baza danych, w którą przedsiębiorcy mają odpowiednio wprowadzać swoje informacje finansowe. W ramach zobowiązań będą oni co miesiąc przesyłać raporty z zakresu VAT oraz na żądanie organów …

Czytaj więcej »

Czy stresem można zarządzać?

zarządzanie stresem

Niektórzy starają się walczyć ze stresem, eliminując wszelkie jego przejawy. Inni działają pomimo stresu – usiłując ignorować jego oznaki. Każdy jednak narażony jest, przynajmniej od czasu do czasu, na sytuacje stresowe, ale też każdy może nauczyć się lepiej zarządzać swoim stresem. Jedna z pierwszych wątpliwości, jaka pojawia się często w …

Czytaj więcej »

Krzesło obrotowe do biura – komfort pracy czy strata pieniędzy?

Krzesła obrotowe biurowe muszą być solidne, a co ważne muszą być odpowiednio dopasowane do potrzeb osób, którym będą służyły. Obecnie wybór krzeseł obrotowych jest naprawdę duży, pozostaje jednak pytanie, czym kierować się przy wyborze? Na pewno nie ceną, bo w tej kwestii szukanie oszczędności na pewno nie wyjdzie na zdrowie …

Czytaj więcej »

Zarządzanie nadal w modzie

W Internecie można znaleźć mnóstwo komentarzy, z których wynika, że nie warto studiować zarządzania. Ma to być kierunek pozbawiony przyszłości i perspektyw. W rzeczywistości zarządzanie wciąż jest jednym z najbardziej obleganych kierunków i każdego roku tysiące maturzystów starają się o przyjęcie na ten kierunek. Jak jest zatem faktycznie, skoro moda …

Czytaj więcej »

Praca w zawodzie spedytora. Plusy i minusy

Spedycja

Osoba zatrudniona na tym stanowisku musi posiadać szereg cech, które umożliwiają podjęcie tak odpowiedzialnej pracy. Trzeba być przede wszystkim odpornym na stres, posiadać doświadczenie w wychodzeniu z kryzysowych sytuacji, a także znać specyfikę rynku. Tylko w taki sposób poradzimy sobie zarówno z klientami, jak i przewoźnikami. Jakie są główne zalety …

Czytaj więcej »

Delegowanie zadań – od czego zacząć?

Polscy menedżerowie, a w przypadku małych firm także ich właściciele, często mają problem z delegowaniem zadań. Z jednej strony narzekają na przeciążenie obowiązkami, ale z drugiej, często nawet nie próbują podzielić się zadaniami z pracownikami.   Jeśli zapytamy menedżerów, czy chcieliby pracować mniej, przekazując część obowiązków pracownikom, większość z nich …

Czytaj więcej »

8 cech dobrze zaplanowanych biurowców

Biurowiec Imagine

Biuro jest miejscem, w którym spędzamy bardzo dużo czasu. To miejsce, gdzie tworzy się nowe usługi, sprzedaje, zarządza i dąży się do wyznaczonych celów ze swoim zespołem. Jakie cechy powinno posiadać wynajmowane biuro? To tu spędza się sporą część swojego życia. Miejsca, takie jak Imagine biuro, wynajmuje się na dłuższy …

Czytaj więcej »

Uważaj. Twoje biurko może być niebezpieczne

bezpieczeństwo w biurze

Wydawać by się mogło, że ustawienie monitora lub miejsca przechowywania dokumentów, nie ma dużego wpływu na funkcjonowanie firmy. A jednak służbowe biurko jest wyjątkowym źródłem wiedzy o organizacji. Lekkomyślne zachowania zarówno zwykłych pracowników, jak i kadry zarządzającej mogą przyczynić się do niezamierzonego udostępnienia cennych informacji. Jakie błędy popełniane są najczęściej …

Czytaj więcej »